شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
«سومین نشست علمی تاریخ محلی» برگزار می‌شود

«سومین نشست علمی تاریخ محلی» از سوی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان سه‌شنبه (24 اردیبهشت‌ماه) در تالار مهرعلیزاده دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برپا می‌شود. در این نشست سرفصل‌ها و منابع درسی دکترای این رشته بررسی خواهد شد.-

مدیر اجرایی «سومین نشست علمی تاریخ محلی» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این نشست با حضور استادان و مدیرگروه‌های رشته‌های تاریخ دانشگاه‌های سراسر کشور در سه محور «ارایه تحقیقات تاریخ محلی، نمونه‌ها»، «تحلیل و بررسی سرفصل‌های تاریخ محلی دوره دکترا»، همچنین «ارایه تحقیقات متنوع و محورهای اساسی در تاریخ‌نگاری محلی» برگزار خواهد شد و تلاش می‌کند با مشخص کردن سرفصل‌های این رشته آن را برای تدریس در دیگر دانشگاه‌های ایران معرفی کند.
 
علی رستم‌نژاد افزود: دانشگاه اصفهان تنها دانشگاهی به‌شمار می‌رود که رشته تاریخ محلی دوره دکترا در آن تدریس می‌شود اما واحدهای تخصصی این رشته، بدون منبع است و استادان براساس دانسته‌های خود واحدهای درسی این رشته را تدریس می‌کنند. 

وی ادامه داد: پایان‌نامه‌های «بررسی منابع تاریخ محلی ایران در دوره اسلامی» که در سه بخش تا مغول، پس از مغول تا دوره قاجار و از پهلوی تا انقلاب اسلامی تدوین شده‌اند از منابعی به‌شمار می‌روند که به‌ویژه در درس «نقد و بررسی متون تاریخی محلی» استفاده می‌شوند.

مدیر اجرایی «سومین نشست علمی تاریخ محلی» توضیح داد: مرتضی نورایی، دبیر علمی این همایش، دکترای تاریخ محلی از دانشگاه منچستر انگلستان و تنها مدرس تاریخ محلی در ایران به‌شمار می‌رود و کتاب‌های «تاریخ‌آموزی و تاریخ‌نگاری»، «راهنمای نگارش در تاریخ» و «روش پژوهش در تاریخ» را نیز تالیف کرده است.

رستم‌نژاد بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و حضور در «سومین نشست علمی تاریخ محلی» می‌توانند با شماره 09113204101 یا با نشانی alirostamnezhad@ltr.ui.ac.ir ارتباط برقرار کنند.

«سومین نشست علمی تاریخ محلی» از سوی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، سه‌شنبه (24 اردیبهشت‌ماه) از ساعت 9 تا 16 در تالار مهرعلیزاده دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    با سلام و خسته نباشد من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و این پوستر شما را با کیفیت بالا برای پایان نامه ام نیاز دارم. آیا شما می توانید این پوستر را برای من ارسال کنید. در ضمن موضوع پژوهش من بررسی تاثیر آثار مسجد شیخ لطف الله بر طراحی پوستر میباشد. با تشکر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها