جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
«سایبر تروریسم» با نگاهی میان رشته‌ای تالیف شد

کتاب «سایبر تروریسم» عنوان اثری از علیرضا راهداری است که به تازگی تالیف آن به پایان رسیده است. او در این کتاب با نگاهی میان‌رشته‌ای به بررسی و تحلیل حملات تروریستی در فضای مجازی می‌پردازد.-

راهداری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: سایبر تروریسم یکی از پدیده‌های فضای سایبر است که با شکل‌گیری عصر اطلاعات به‌وجود آمد.

کارشناس ارشد مدیریت تحول افزود: این کتاب در هفت گام به تمام ویژگی‌های این نوع تروریسم اعم از چیستی، چرایی، مصداق‌ها، نحوه تاثیرگذاری بر امنیت ملی، روش مقابله و ... می‌پردازد.

این محقق درباره ویژگی‌ها و نقاط تمایز اثر پژوهشی‌اش گفت: کتاب «سایبر تروریسم» با نگاهی میان رشته‌ای نوشته شده است و می‌کوشد توازون را رعایت کند؛ چرا که سایبر تروریسم مفهومی بین رشته‌ای در حوزه علوم سیاسی، رشته رایانه و علوم ارتباطات به شمار می‌آید. از این رو دارای بعدی فنی و همچنین علمی است. این کتاب هر دو دغدغه را مد نظر دارد. 

نویسنده کتاب «اتاق فکر در 10 گام» در پاسخ به این سوال که در کتاب جدیدش به کدام گروه تروریستی توجه شده است؟ بیان کرد: کوشیدم برای نخستین‌بار در کشور کتابی درباره فعالیت تروریستی القاعده در فضای اینترنت تهیه کنم. در فصل مصداق نیز به بخشی از فعالیت‌ها‌ی تروریستی  روی اینترنت پرداخته‌ام که به مضامین اثر جنبه کاربردی بیشتری می‌بخشد. 

راهداری علاوه بر کارشناسان حوزه رایانه، وکلای حقوقی، کارشناسان علوم سیاسی و قضاتی را که با جرایم اینترنتی سر و کار دارند از جمله مخاطبان این کتاب معرفی کرد و گفت: کتاب «سایبر تروریسم» را برای چاپ و نشر به انتشارات نظری سپرده‌ام و امیدوارم تا زمان برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط