چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
«آمستردام» به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید

رمان «آمستردام» اثر «ایان مک یوون» با ترجمه میلاد ذکریا از سوی نشر افق منتشر و در نمایشگاه کتاب ارایه می‌شود. مك‌يوون از نویسندگان مطرح انگليسی است و در این کتاب سعی داشته با دیدگاهی روانشناسانه داستان را از زاویه نگاه شخصیت‌های داستانش روایت کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ذکریا، این اثر را رمانی نسبتا کوتاه معرفی کرد و گفت: ایوان مک یوون با انتشار کتاب «آمستردام» در سال 1998 توانست جایزه بوکر را به دست بیاورد. شخصیت‌های اصلی رمان دو دوست قدیمی، یکی آهنگساز و دیگری نویسنده هستند که قول و قراری با هم می‌گذارند و ماجراهایی برای آنان پیش می‌آید که رفاقت میانشان از بین می‌رود.

وی افزود: مک‌یوون از نویسنده‌های برتر سال‌های اخیر انگلستان است و «آمستردام» به دلیل کوتاه بودن و فرم و ساختاری متفاوت، در بین آثارش از جایگاه خاصی برخوردار است. این نویسنده در رمانش با دیدی روانشناسانه از زاویه دید ذهنی شخصیت‌هایش داستان را برای مخاطب روایت می‌کند.

ايان مك‌يوون، از نويسندگان مطرح معاصر انگليسی محسوب می‌شود که بيش‌تر از همه در فهرست نهایی جايزه‌ بوكر حضور داشته است.

نشر «افق» رمان آمستردام را طبق قانون بین‌المللی «حقوق انحصاری نشر اثر» و از طریق عقد قرارداد با نویسنده اصلی، خریداری و ترجمه آن را در ایران منتشر کرده است. رمان آمستردام در 184 صفحه و به بهای هشت هزار و 200 تومان از سوی این ناشر به چاپ رسیده است.

از کتاب‌های قبلی این مترجم می‌توان به «فرانی و زویی» نوشته جی دی سالینجر، «تی صفر» اثر ایتالو کالوینو و «خیالباف» از ایان مک‌یوون نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها