شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
«دایره چهار رنگ» دو کتاب جدید منتشر کرد

مدیرمسوول انتشارات دایره چهار رنگ از انتشار دو کتاب جدید با نام‌های «موتیف و لوگو1، گنجینه پنهان» و «شیوه‌های چیدمان سند چاپی» در هفته جاری خبر داد.-

بهرام عفراوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «شیوه‌های چیدمان سند چاپی» برای کسانی کاربرد خواهد داشت که صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ و کیفیت برایشان اهمیت دارد.

وی افزود: شیوه‌های چیدمان سند چاپی یکی از مهم‌ترین مباحث در فرآیند چاپ است، به همین دلیل کتاب به تمامی فعالان صنعت چاپ پیشنهاد می‌شود.

عفراوی با بیان این‌که صرفه اقتصادی سفارشات چاپی و کیفیت آن‌‌ها به شکل توامان سر و کار دارد، گفت: با مطالعه این کتاب که به همت گروه پژوهشی عفراوی گردآوری شده است، خواننده می‌تواند دریابد که جایگاه یک سفارش چاپی را که به زیبایی طراحی شده، چگونه می‌توان به یک طرح باطله تبدیل کرد یا کاری زیبا و با صرفه ارایه داد.

وی ادامه داد: بسیاری از طراحان گرافیک، سند چاپی خود را به لیتوگرافی و چاپخانه می‌سپارند در حالی که این کار مشکلاتی به همراه خواهد داشت و کتاب حاضر برای رفع این نیاز گردآوری شده است.

به گفته عفراوی، این کتاب در 64 صفحه و بهای 45 هزار ریال منتشر شده است.

وی همچنین درباره کتاب «موتیف و لوگو1، گنجینه پنهان» گفت:‌ این اثر،‌ نخستین کتابی است که درباره تبدیل موتیف‌های باستانی به لوگو در قالبی کلاسیک مطالبی را بیان کرده است.

وی افزود: این کتاب، اثر کاربردی برای ایده‌یابی طراحی لوگوهای ایرانی است که می‌تواند برای چاپخانه‌داران و طراحان کاربرد داشته باشد.

عفراوی درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: داریوش مختاری، نویسنده کتاب در این اثر آموزش داده است که می‌توان با استفاده از آثار خلق شده، برای هر سفارشی، طراحی مناسبی با الگو گرفتن از نقش برجسته‌ها و گرافیک باستانی ارایه کنیم.

به گفته وی، این کتاب در 192 صفحه، و بهای 95 هزار ریال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها