دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
پگاسوس حمایت می‌خواهد تا تعطیل نشود

تنها ناشر ورزشی در استان آذربایجان شرقی خواستار حمایت مسوولان برای ادامه فعالیتش در حوزه انتشار کتاب شد. اکنون فعالیت این نشر تبریزی به دلیل مشکلات مالی به حالت تعلیق درآمده است.-

سهیلا زرندی، مدیرمسوول این انتشارات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته و به دنبال بالا رفتن غیرمنتظره قیمت کاغذ، انتشار کتاب های نشر پگاسوس تقریباً به حالت تعلیق درآمد و در صورتی که این انتشارات از حمایت های مالی بهره‌مند نشود، متاسفانه امکان تعطیلی آن به صورت کامل وجود دارد.

زرندی با اشاره به مشکلات عدیده بخش خصوصی در زمینه نشر افزود: برخی ناشران فعال بخش خصوصی با وجود ضرر و زیان های فراوانی که متقبل شده‌اند، همچنان به فعالیت خود در زمینه چاپ و انتشار کتاب ادامه می دهند که چنین مقاومتی جای قدردانی دارد اما تعداد دیگری از این ناشران که کارکرد محدودتری دارند و شناخته شده نیستند، در مواجهه با گرانی چاره‌ای جز فعالیت محدودتر یا قرار گرفتن در وضعیت تعلیق ندارند.

مدیرمسوول تنها انتشارات ورزشی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: از پنج سال پیش که انتشارات پگاسوس راه اندازی شد، در نظر داشتیم تا حد امکان از وجود خانم‌ها در مشاغل مختلف این موسسه استفاده کنیم و به این ترتیب، در زمینه اشتغال‌زایی برای بانوان، گام‌های موثری برداریم اما متاسفانه با وضعیتی که در سال گذشته پیش رویمان قرار گرفت، تحقق این امر نیز در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین گفت: امیدوارم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و اتحادیه ناشران این استان، برای حمایت از ناشران کوچک، راهکارهای مناسبی بیندیشند.

انتشارات پگاسوس از سال 1387 شروع به فعالیت کرده است. کتاب‌های منتشر شده این انتشارات در زمینه‌های ورزشی، پزشکی و آشپزی و خانه‌داری‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها