یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

در آستانه 60 سالگی «آرود فوکس» نویسنده و کاشف آلمانی، نخستین کتاب زندگینامه وی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این کتاب که «آرود فوکس- زندگینامه مجاز» نام دارد نوشته برنهارد میشاییل دومبرگ است و در 415 صفحه در انتشارات اونیورزیتاس منتشرشده است. دومبرگ در کتاب خود به تمام 31 سفر تحقیقاتی آرود فوکس و ماجراجویی های وی پرداخته است.

فوکس در مراسم رونمایی کتاب زندگینامه خود اظهار کرد: فلسفه من همیشه این بوده که ماجراجویی ها باید به گونه ای باشد که بتوان از آن جان سالم به در برد. 

او در ادامه افزود: انتشار این کتاب برای من صرفا جنبه یک زنگ تفریح  یا زمانی برای استراحت بود و به هیچ وجه به این معنی نیست که قصد دارم خودم را بازنشسته کنم.

آرود فوکس متولد 26 آوریل 1953 در«باد برام اشتت» است. او از سال 1977 سفرهای تحقیقاتی زیادی را رهبری کرده که مقصد بیشتر آن ها قطب بوده است. او در سال 1979 برای نخستین بار به سواحل غربی گرینلند واقع در اقیانوس منجمد شمالی سفر کرد. او در سال 1980 تصمیم گرفت که پیاده به قطب شمال برود ولی نقشه او شکست خورد اما 9 سال بعد موفق شد تا به آن جامه عمل بپوشاند. او از سال 1989 کشتی تحقیقاتی داگمار آئن را در اختیار دارد. فوکس همچنین از سفیران آلمانی برنامه بین المللی 10 ساله تنوع زیستی سازمان ملل متحد به منظور حفاظت از گوناگونی بیولوژیکی در سراسر جهان است. وی علاوه بر سفرهای تحقیقاتی خود چندین و چند جلد کتاب نیز نگاشته و منتشر کرده است که «ماجرای قطب»، «جستجو در یخ»، «راه دنیای سفید»، «سردتر از یخ» و «جنبه های تغییرات آب و هوا – خطرات و فرصت ها» از جمله آن هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها