شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
طنز سیاسی «تقلب سبز» به بازار نشر آمد

کتاب «تقلب سبز: طنز سیاسی در فتنه 88» به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سوی دفتر نشر معارف قم منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف، در فتنه سیاسی سال 1388 که رخدادهای روزانه آن باعث غلبه وجه تراژیک امر سیاسی در اذهان عمومی شد، نیاز به طنز و نگریستن از موضع برتر به شدت حس می‏شد. زبان طنز در کنار دیگر قالب‏های هنری در آن مقطع می‏توانست از ساحت حقیقت در برابر سنگینی غبار فتنه، دفاع کند و از سطح آن واقعیت غالب فراتر رود.

در آن ایام، جبهه سایبری، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی عمدتا در غلبه امر سیاسی خودبنیاد به شدت می‌کوشیدند و خواه، ناخواه مواجهه طنزآمیز هم در این جبهه بیشتر می‌توانست رویارویی بیافریند. 

«تقلب سبز» نام یکی از وبلاگ‌هایی بود که اقدام به نشر یادداشت‌های موثری در متن و پیام‌های کاربران خود با استفاده از زبان طنز سیاسی می‌کرد. انتشار مجدد مجموعه آن مطالب در قالب کتاب، امکان استفاده برای مخاطبان غیرمجازی را فراهم می‌کند و در ضمن گوشه‌ای از تاریخ رویدادهای سیاسی معاصر ما را عم به ثبت می‌رساند. محتوای وبلاگ به زبان طنز، تا حدی می‏تواند واقعیت‏ها و فضای عمومی ایام فتنه برای آیندگان را ترسیم کند. 

کتاب «تقلب سبز» کوششی در راستای مستند کردن تلاش تاریخی جوانان این مرز و بوم در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌هایشان به شمار می‌آید. 

نخستین چاپ کتاب «تقلب سبز» در بهار 1392، در 186 صفحه پالتویی، با شمارگان دو هزار نسخه به بهای چهار هزار و 300 تومان از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها