شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
تحلیل عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران

مهدی ذوالفقاری، نویسنده کتاب «تحلیل عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» ضمن بیان اصول و الگوهای رایج در عملیات روانی، مصادیق آن‌ها را در رفتار ایالات متحده آمریکا شناسایی و معرفی کرده است.-

به گزارش خبرگزای کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تحلیل عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» به تازگی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است. نویسنده در این اثر ابعاد عملیات روانی آمریکا را بررسی کرده است.

آن‌چه که از مطالعه این اثر بر می‌آید این مطلب است که ایالات متحده با استفاده از تصویرسازی در فضای مجازی و با بهره‌برداری از رسانه‌های تصویری درصدد ارایه تصویری خطرناک، غیرمنطبق با واقع و ناامن‌کننده محیط بین‌الملل از جمهوری اسلامی ایران است. آن‌چه که توسط نگارنده در این کتاب به آن پرداخته شده است تحلیل و بررسی روش‌های مورد استفاده توسط آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

کتاب «تحلیل عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» با مقدمه اصغر افتخاری، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز شده است. وی در این بخش از کتاب بیان کرده است: «توفیقات جمهوری اسلامی ایران در دو عرصه داخلی و خارجی نشان داد که عملیات روانی آمریکا نتیجه‌بخش نبوده است. این موضوع هنگامی آشکار شد که ملت ایران از فتنه 1388 به سلامت عبور نمود و نشان داد که پیچیده‌ترین الگوهای عملیات روانی دشمن را درک نموده و مدیریت می‌نماید. در این زمان است که نسل دوم عملیات روانی غرب که در پیوندی وثیق با پرونده هسته‌‌ای است، شکل می‌گیرد.»

مهدی ذولفقاری، نویسنده این اثر در بخش پیشگفتار، افزایش اهمیت افکار عمومی در مدیریت سیاسی و امنیتی را که خود از تحولات تکنولوژیک جهان امروز ناشی می‌شود از  عواملی بر شمرده است که باعث توجه بیشتر متولیان امر حکومت به شیوه‌های روانی هدایت و کنترل جوامع برای تامین امنیت و منافع ملی خود شده است.

مخاطبان با مطالعه این اثر می‌آموزند که «تقویت بنیه اطلاعاتی و خبری رسانه‌های کشور برای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم به اخبار و اطلاعات روز دنیا و کشور»، «تقویت بنیه تبلیغی کشور در همکاری و تعیین نقش برای دستگاه‌های مختلف»، «استفاده از شیوه‌های ضد تبلیغی»، «اقدامات عملی برای کنترل مطلوبیت و حضور رسانه‌های بیگانه در کشور»، «فراهم کردن تسهیلات و اجرای برنامه‌های مدون، مشخص، بلندمدت و منعطف برای کنترل اینترنت و استفاده از آن علیه دشمن» و «استفاده از رسانه‌های‌ ویژه و غیر معمول» از  مهم‌ترین راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای خنثی‌سازی عملیات روانی ایالات متحده به شمار می‌آیند.

کتاب «تحلیل عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» در شش فصل تنظیم شده است. «کلیات»، «تاریخچه عملیات روانی در عمل»، «مفهوم‌شناسی عملیات روانی»، «تاریخچه فعالیت‌های هسته‌ای ایران»، «ادبیات نظری تحقیق» و «شیوه‌های عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» عناوین فصول شش‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «تحلیل عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» اثر مهدی ذوالفقاری با شمارگان یک هزار و 500 نسخه در  248 صفحه و به بهای پنج هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط