چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
برپایی کارگاه «شعر غنایی و جایگاه آن در انواع شعر»

کارگاه آموزشی «شعر غنایی و جایگاه آن در انواع شعر» با تدریس تقی پورنامداریان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، این کارگاه از هفتم تا هجدهم اردیبهشت در چهار جلسه (شنبه‌ها از ساعت 14 تا 16) برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت‌نام در این کارگاه چهارم اردیبهشت اعلام شده است. 

هزینه ثبت‌نام در این دوره 60 هزار تومان است و برای دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این کارگاه با ارایه کارت دانشجویی 25 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. همچنین به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی معتبر شرکت در کارگاه آموزشی ارایه می‌شود.

پورنامداریان، مدرس این دوره، متولد 1320 در همدان است و دكترای خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

پورنامداریان استاد زبان و ادبیات فارسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. وی علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های کره جنوبی، در دانشگاه‌های تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی و تربیت مدرس نیز به تدریس پرداخته است. عمده فعالیت‌های او در بررسی شعر كلاسیک فارسی بوده و كتاب‌ها و مقالات منتشر شده او در حدود 36 اثر است.

«تاملی در شعر احمد شاملو»، «درس فارسی برای فارسی‌آموزان خارجی»، «در سایه آفتاب»، «بلاغت و گفت‌وگو با متن»، «پایان بی‌قراری ماهان»، «نقد و تحلیل هزاره دوم آهوی نظامی»، «چند نكته درباره شعر شاعران آذری و نظامی»، «هماهنگی صورت و معنی در شعر بهار»، «عالم شامی شعر حافظ»، «گمشده لب دریا»، «تفسیری دیگر از شیخ»، «عطار و ابوسعید ابوالخیر»، «اسباب و صور در غزل‌های مولویب، «هویت ملی و شاهنامه» و «رمز و داستان‌های رمزی در ادب فارسی» عنوان برخی آثار پورنامداریان هستند.

کتاب «رمز و داستان‌های رمزی در ادب فارسی» پورنامداریان در چهارمین دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کتاب سال انتخاب شد. 

پیش‌تر نیز دو دوره درس‌گفتارهای پورنامداریان با موضوع «ادبیات و نقد ادبی» و «ادبیات رمزی؛ تفسیر عقل سرخ سهروردی» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شده است.

این کارگاه آموزشی در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط