چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
ارسال 214 اثر به دبیرخانه «همایش چهارم اندیشه و قلم ارتش»

دبیرخانه چهارمین همایش دوسالانه «اندیشه و قلم ارتش» از زمان انتشار فراخوان در 17 آبان‌ماه سال 1391 تا تاریخ 20 فروردین سال جاری 214 اثر دریافت کرده است. این همایش مقارن 14 تیرماه امسال و همزمان با روز قلم برگزار خواهد شد.-

دبیر چهارمین همایش دوسالانه «اندیشه و قلم ارتش» درباره تعداد آثار رسیده به این همایش به خبرگزای کتاب ایران(ایبنا)،  گفت: تاکنون 214 اثر به این جشنواره رسیده‌ که بیشتر این آثار در حوزه دفاع مقدس است. تمامی کتاب‌های حوزه‌های تالیف، تدوین و ترجمه قابل ارایه به این همایش‌ است.

علی مطمئنیان آرانی افزود: نویسندگان می‌توانند آثارشان را در سه حوزه «ادبیات دفاع مقدس با نگاه به ایثارگری کارکنان ارتش»، «ارتش و نقش آن در تحولات و رویداد‌های جامعه» و بخش «دانش، فناوری نظامی و مدیریت و فرماندهی در ارتش» به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی با اعلام این‌که 30‌ درصد نویسندگان بازنشسته ارتشی در چهارمین همایش دوسالانه «اندیشه و قلم ارتش» شرکت کرده‌اند، یادآور شد: این همایش با شرکت نویسندگان و ناشران شامل «کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش»، «نویسندگان غیر ارتشی»، «همسران و فرزندان کارکنان ارتش» و «ناشران ارتشی» و «ناشران غیرارتشی با موضوعات ارتش» برگزار می‌شود. محدودیتی برای ارسال آثار تالیفی از نظر تعداد عناوین تألیفی وجود ندارد.

دبیر چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش با اشاره به 9 محور این همایش درباره آمار کتاب‌های دریافت شده افزود: در بخش «دفاع مقدس و ادبیات دفاع مقدس» 110 اثر، «علوم انسانی و اجتماعی» 45 اثر، «معارف اسلامی و علوم دینی» 23 اثر، «مدیریت، فرماندهی، دانش و فناوری نظامی» 19 اثر و آثار دیگری با موضوع‌هایی مانند «تبیین اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا»، «نقش و جایگاه ارتش در تحولات و رویداد‌های جامعه»، «ولایت فقیه و ضرورت حمایت و تبعیت از ولایت»، «علوم پزشکی - فنی و مهندسی»، «درسی و آموزشی» از سوی دبیرخانه چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش دریافت شده است.

آثار ارسالی به دبیرخانه همایش در صورتی که مربوط به سال‌های 1390 تا 1392 باشد، مورد پذیرش دبیرخانه‌‌ است. در همایش چهارم اندیشه و قلم، برای کارکنان ارتش محدودیت زمانی سال انتشار (در صورت حضور نداشتن کتاب در همایش‌های قبلی اندیشه و قلم) وجود ندارد. آثار دریافتی این همایش از سوی کارشناسانی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد داوری قرار خواهد گرفت.

مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا پایان اردیبهشت 1392 تمدید شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت www.aja.ir فرم ثبت نام را دریافت و به همراه کتاب‌های تألیفی به نشانی خیابان دکتر علی شریعتی، چهارراه شهید قدوسی(قصر)، خیابان شهید قدوسی، جنب خیابان ستاد کل، حوزه مرکزی سازمان عقیدتی، سیاسی آجا ارسال نمایند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره 88400986 در ساعات اداری تماس بگیرند.

«همایش اندیشه و قلم» برای نخستین‌بار در سطح نیروهای مسلح توسط معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضا واحدی در سال 1382 پایه‌گذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها