چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
برنامه‌ همایش «سعدی و یونس امره» اعلام شد

در آستانه‌ یکم اردیبهشت، روز بزرگداشت سعدی، همایش «سعدی و یونس امره» سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ فروردین) در مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار می‌شود. در این همایش، سعدی‌شناسان و یونس امره‌شناسان درباره‌ زندگی، اندیشه و آثار این دو شاعر بزرگ ایران و ترکیه سخن می‌گویند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز فرهنگی شهر کتاب، این همایش به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، مرکز فرهنگی یونس امره و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تشکیل می‌شود.

در این همایش، سعدی‌شناسان و یونس امره‌شناسان ایران و ترکیه درباره‌ زندگی، اندیشه و آثار این دو شاعر بزرگ ایران و ترکیه سخن می‌گویند. سخنران‌ها و عنوان سخنرانی‌های‌ آن‌ها بدین شرح است: حسن انوری «نگاهی به گلستان سعدی»، ضیاء موحد «دو شاعر زبان‌آفرین»، توفیق سبحانی «تاثیر یونس امره از سعدی و ادب فارسی»، نسرین فقیه ملک‌مرزبان «خطاب در غزل سعدی و یونس امره»، فرح نیازکار «نفوذ اجتماعی سعدی و یونس امره»، اومیت یاردیم (سفیر ترکیه در ایران) «اهمیت روابط فرهنگ و ادبی ایران و ترکیه»، مصطفی تاتجی «زندگی، شخصیت و شعر یونس امره»، مصطفی چیچکلر «حکمت و عقل: میراث به جای مانده از سعدی و یونس امره» ، مصطفی آیدوغان «شیوه‌های درک حقیقت در سعدی و یونس امره»، حجابی کرلانگچ «بازتاب اشعار سعدی و یونس امره در ادبیات ترکیه و ایران» و علی‌اصغر محمدخانی «سماع کلام دوست (دوستی از نگاه سعدی و یونس امره)».

ادامه‌ این همایش در روز اول اردیبهشت در شیراز و هفته‌ دوم خرداد در شهر‌های آنکارا، قونیه، اسکی‌شهیر و استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

همایش دو روزه «سعدی و یونس امره» سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ فروردین) از ساعت 16 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط