سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
برپایی مسابقه کتابخوانی میان دانش‌آموزان همدانی به مناسبت هفته معلم

کارشناس مسوول فرهنگی – هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از برپایی مسابقه کتابخوانی میان دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت: این مسابقه در ایام هفته معلم و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه میان دانش‌آموزان برگزار می‌شود.-

سیدمهدی موسوی‌فاخر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این‌که علاوه بر دانش آموزان، فرهنگیان استان همدان نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، اظهار کرد: بزرگداشت مقام شاخص معلم و تشویق دانش‌آموزان و فرهنگیان برای مطالعه کتاب‌های غیردرسی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه کتابخوانی به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: «علم و ایمان» عنوان کتابی است که در این مسابقه، منبع طراحی سوالات انتخاب شده است. این اثر توسط جواد محقق نگارش یافته که به ارایه مباحث خداشناسی از زبان دانشمندان غیرایرانی می‌پردازد.

کارشناس مسوول فرهنگی – هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه سخنانش توضیح داد: تعارض دین و دانش و مخالفت علم و ایمان از  مسایلی است که در برخی موارد از سوی روشنفکران غرب‌زده مطرح شده است و با این بهانه می‌خواهند علت عقب‌ماندگی بعضی  کشورهای شرق را نتیجه دینداری آن‌ها تصور کنند. این در حالی است که اغلب بزرگترین دانشمندان امروز همچنان مذهبی هستند و اصیل‌ترین رسوم دینی و مراسم آیین خود را به جا می‌آورند. بنابراین این کتاب مجموعه‌ایی از دیدگاه‌های چند تن از چهره‌های درخشان علم در دنیای معاصر را دربردارد.

موسوی‌فاخر بیان کرد: اين كتاب در بردارنده دیدگاه‌های دانشمندانی مانند«ماكس پلانك»، «رابرت موريس پيچ»، «الكساندر وويچ سوروكين»،«ادوين فست»، «راسل لاول ميكستر»، «رادها كريشنان»، «جان ويليام كلاتس»، «دمرداش عبدالمجيد سرحان»، «ريموند روايه»، «جرج هربرت بلانت، «پيتراستونر»، «كارل كورنفلد»، «فرانك آلن» و «ژان گيتون» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط