چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
انتشار مجموعه‌ای از اسناد ریاست جمهوری

مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری مجموعه‌ای از اسناد منتشر نشده خود را با همکاری خانه کتاب منتشر می‌کند.-

ناصر میرزایی، مدیر انتشارات خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری مجموعه‌ای از اسناد خود را که تاکنون در معرض عموم قرار نگرفته‌اند برای کمک به پژوهشگران و ایجاد زمینه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی عمیق منتشر می‌کند.

وی کتاب‌های «اسنادی از حزب ایران نوین»، «فدائیان اسلام؛ اسنادی از مبارزات جمعیت فدائیان اسلام»، «مجموعه مقالات تاریخ و اسناد» را از جمله آثار این مجموعه یاد کرد که پیش از این از سوی انتشارات خانه کتاب منتشر شده‌اند.

میرزایی مهم‌ترین ویژگی مجموعه کتاب‌های اسنادی مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری را انتشار اسناد برای نخستین‌بار عنوان کرد و گفت: ارایه این اطلاعات با دسته‌بندی و پژوهش‌های دقیقی که از سوی محققان و اندیشمندان صاحب نام این حوزه که اغلب از استادان دانشگاهی و محققان‌اند، زمینه پژوهش‌ در زمینه ریاست جمهوری و مسایل سیاسی ایران را در حوزه‌های داخلی و روابط بین‌الملل بیش از پیش فراهم می‌کند. 

مدیر روابط عمومی خانه کتاب انتشار مجموعه‌های پژوهشی در معرفی شخصیت‌های برجسته را از دیگر برنامه‌های انتشارات خانه کتاب معرفی کرد و گفت: به دلیل آن که اغلب این آثار در شمار کتاب‌های تخصصی‌اند و چاپ و نشر آن‌ها تا حدی هزینه‌بر و کمیاب‌اند، از این رو خانه کتاب تصمیم گرفت این آثار را با هدف اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش به چاپ رساند و با بهای مناسب در اختیار عموم علاقه‌مندان و محققان قرار دهد. 

خانه کتاب تصمیم دارد مجموعه‌های دیگری از کتاب‌های مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری را برای ارایه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از یازدهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، به چاپ رساند. 

کتاب‌های «ایران و جنبش عدم تعهد به روایت اسناد؛ از باندونگ تا تهران»، هفتمین جلد کتاب «اسنادی از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم»، «اسنادی از سیاست‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دوره دوم پهلوی» و «اسنادی از تحریف نام خلیج فارس» در شمار آثار در آستانه چاپ این مجموعه‌اند که به زودی توسط انتشارات خانه کتاب روانه بازار نشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها