دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
امسال تولید مکتوبات اجتماعی و انقلابی را افزایش می‌دهیم

به گفته معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، فعالیت و اعتبارات این اداره در سال جدید به تولید مکتوبات در حوزه‌های فرهنگی و هنری با مضامین اجتماعی و انقلابی معطوف خواهد شد.-

مهدی رمضانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: تاکنون بودجه و اعتبارات دولتی تایید نشده‌اند اما می‌کوشیم در سال 1392 تولیدات فرهنگی ـ هنری این اداره را با محتوای نماز و نیایش،‌ آسیب‌های اجتماعی،‌ فرهنگ دفاع مقدس،‌ فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب تولید و منتشر کنیم.

وی درباره عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سال 1391 نیز عنوان کرد: در سال گذشته تولید و انتشار کتاب این اداره سبب شد تا استان قزوین در این حوزه به رتبه دهم کشوری برسد و این آمار با توجه به نسبت جمعیت و وسعت استان قزوین، آماری مطلوب به شمار می‌آید.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: با توجه به مشکلات کاغذ در صنعت چاپ و نشر، شمارگان تولید کتاب در سطح کشور در سال گذشته نسبت به سال 1390 شش درصد کاهش یافت. این در حالی است که این اداره در سال گذشته شمارگان تولید آثارش تنها چهار درصد کاهش داشت که آمار خوبی محسوب می‌شود.

رمضانی گفت: همچنین سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین 40 هزار جلد کتاب به ارزش دو میلیارد ريال را به مراکز فرهنگی نظیر مدارس، مساجد و موسسات سراسر استان قزوین اهدا کرد.  در نوروز امسال نیز برنامه‌های هنری متنوعی مانند اجرای تعزیه به مناسبت ایام فاطمیه و برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی و عکس از سوی این اداره برگزار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط