سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
تازه ترین رمان روبرتو ساویانو در ایتالیا منتشر شد

تازه ترین رمان روبرتو ساویانو نویسنده مافیا ستیز با عنوان «صفر صفر صفر» 5 آوریل (16 فروردین) در ایتالیا منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سوییس، هفت سال پیش بود که این نویسنده ایتالیایی رمان «گومورا» با موضوع مافیای ناپل را منتشر کرد و این اثر در سراسر دنیا به یک اثر پرفروش بدل شد. اکنون تازه‌ترین رمان وی با عنوان «صفر صفر صفر» با موضوع تجارت جهانی کوکائین روانه کتابفروشی‌ها می‌شود. 

در قسمتی از این رمان آمده است: «تنها یک تجارت است که می‌تواند به شکلی بی‌پایان ادامه یابد و هرگز دستخوش بحران نشود و آن تجارت کاکوئین است.» در این رمان تازه که همانند رمان «گومورا – سفر به قلمرو کامورا» تلفیقی از تحقیقات روزنامه‌نگارانه و مقاله است، ساویانو عواقب و پیامدهای تجارات موارد مخدر بر اقتصاد جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

ساویانو در جای دیگری از این کتاب می‌نویسد: «هیچ تجارت دیگری که بیشتر از تجارت کوکایین سود و منفعت داشته باشد وجود ندارد. در دنیا هیچ سرمایه‌گذاری وجود ندارد که بیشتر از سرمایه گذاری در تجارت کوکائین سودآور باشد.» عنوان این کتاب یعنی «صفر صفر صفر» مبنی بر این است که مخاطب پس از مطالعه این رمان دیگر نگاه گذشته را نسبت به دنیا نخواهد داشت. 

ساویانو در زمان انجام تحقیقات برای نگارش رمان «گومورا» به عنوان پادو برای کامورا – مافیای ناپل – کار کرده بود. از زمان انتشار این رمان در سال 2006 به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. این رمان همچنین دستمایه اقتباس یک سینمایی به کارگردانی متیو گارونه نیز قرار گرفت و موفق شد جایزه هیات داوران جشنواره فیلم کن را نصیب خود کند و جایزه فیلم اروپایی به عنوان بهترین فیلم را به دست آورد. ساویانو به دلیل تحقیقاتش دیگر امنیت جانی ندارد و در مکان نامعلومی تحت حفاظت پلیس زندگی می‌کند. 

طبق اعلام انتشارات کارل هانزر مونیخ که پیش‌تر نیز آثار ساوبانو را در آلمان منتشر کرده است، نسخه آلمانی زبان رمان «صفر صفر صفر» احتمالا اوایل سال 2014 منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها