سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
«ققنوس فاتح» با پنج روایت تازه از راه می‌رسد

انتشارات شاهد کتاب «ققنوس فاتح» را با ویرایش تازه و افزودن پنج روایت دیگر به چاپ یازدهم رساند. این کتاب که به مرور خاطرات سردار شهید مهندس محسن وزوایی می‌پردازد، در ویرایش تازه 20 روایت دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گلعلی بابایی در مقدمه ویرایش دوم کتاب «ققنوس فاتح» با اشاره به توفیق این کتاب و توجه منتقدان حوزه ادبیات پایداری و ستایش‌ها و ایراد‌های آن‌ها بر کتاب می‌نویسد: «در فروردین‌ماه سال 1389 با صلاحدید ناشر محترم، مجال لازم برای پرداختن به این مهم فراهم آمد. در نتیجه، مولف طی چهار ماه کار مداوم در جریان باز ویراست کتاب، ضمن رجوع به آن سیاهه اشکالات ناقدین ارجمند، متن قبلی و ناقص کتاب را مورد تجدید نظر کلی قرار داد؛ ضمن آن‌ که به پانزده روایت شفاهی تشکیل‌دهنده‌ ویراست قبلی کتاب، پنج روایت دیگر افزود.»

این کتاب در 23 فصل تدوین شده که چشم به راه، آن حَرَس جوان، درد شیرین، رفع یک سوء تفاهم، دشمن اعتراف می‌کند و حجله‌‌ای در یک کوچه، قطره‌ای از دریا عنوان‌های برخی فصل‌های ویرایش دوم این کتاب است.

وصیتنامه شهید محسن وزوایی و عکس‌هایی مربوط به هر خاطره از او در بخش پایانی کتاب آمده‌ است.

محسن وزوایی، سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد و پس از دریافت مدرک دیپلم، در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف، ادامه تحصیل داد. وی در فعالیت‌های سیاسی و عقیدتی دانشجویان علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و پس از پیروزی انقلاب، در تابستان ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد. مدتی بعد به عنوان فرمانده گردان مخابرات سپاه پاسداران و سپس سرپرست اطلاعات عملیات انتخاب شد و اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) به شهادت رسید.

چاپ یازدهم کتاب «ققنوس فاتح» با ویرایش دوم را نشر شاهد با شمارگان دوهزار و 500 نسخه، در قطع رقعی و 304 صفحه و به بهای 50‌هزار ریال به بازار کتاب آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها