دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

شهر زاربروکن پایتخت ایالت زارلند در کشور آلمان فردا 2 آوریل (13 فروردین) میزبان برنامه های روز جهانی کتاب کودکان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این ایده بخشی از مجموعه برنامه هایی است که هیات بین المللی کتاب برای نوجوانان مستقر در شهر بازل سوییس برای روز جهانی کتاب کودکان در نظر گرفته است.
 
کتابخوانان جوان می توانند  2 آوریل و همزمان با ایام عید پاک در شش نقطه از شهر زاربروکن به جستجوی کتاب هایی که برایشان پنهان شده بپردازند. 

این کتاب ها در مکان هایی چون مرکز آفریقا در باغ وحش زاربروکن، قصر این شهر و یا تفریحگاه «اشبرگ» پنهان خواهند شد و کودکان باید آن ها را بیابند. طرح پنهان کردن کتاب ها با الهام از مراسم عید پاک برنامه ریزی شده است. در روز عید پاک کودکان در گوشه و کنار باغ به جست وجوی تخم مرغ های رنگ شده ای که توسط خرگوش ها پنهان شده می پردازند. 

مراسم روز جهانی کتاب کودکان از سال 1967 به ابتکار هیات بین المللی کتاب برای نوجوانان راه اندازی شده و هر سال 2 آوریل همزمان با تولد هانس کریستین آندرسن نویسنده مشهور دانمارکی در سراسر جهان برگزار می شود. هدف از برگزاری این برنامه آن است که علاقه به مطالعه کتاب های کودک و نوجوان و اشتیاق به کتابخوانی به طور کلی در شرکت کنندگان برانگیخته شود. 

همچنین شهر زاربروکن از تاریخ 23 تا 26 می (2 تا 5 خرداد) میزبان سیزدهمین نمایشگاه اروپایی کتاب کودکان و نوجوانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها