چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
فصلنامه «رشد آموزش هنر» ویژه بهار 92 از راه رسید

شماره سوم از دوره دهم فصلنامه «رشد آموزش هنر» همراه با معرفی کتاب «نقاشی کارتونی» روی دکه‌ رفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سرمقاله این شماره از «رشد آموزش هنر» با عنوان «کار آموزش» به قلم کاوه تیموری است. 

نخستین مطلب این شماره نیز شامل گفت‌وگوی مفصلی با محمدحسین حلیمی، مدرس گرافیک و شایسته تقدیر سی‌امین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای نگارش کتاب «زیبایی شناسی خط در مسجد جامع اصفهان» است. 

«پنج بازی، پنج نقاشی» نوشته پرویز غرایاق زندی، دبیر هنر مدارس منطقه کلادشت، «آموزش عکاسی دیجیتال به کودکان» نوشته ابراهیم سیسان، «نقاشی‌های سهراب سپهری در آثار رضا مافی» نوشته کاوه تیموری، «تفاوت کاریکاتور و کارتون» نوشته سید علی معراجی، مدرس هنر آموزش و پرورش استان گیلان، «تجلی هویت ایرانی – اسلامی در نگارگری ایرانی، با تاکید بر نگاره‌ای از ظفرنامه تیموری» نوشته سیده منصوره رحیم آبادی و «101 نکته در عکاسی؛ مروری بر اصول» نوشته مهسا قبایی،‌ عنوان برخی مقاله‌های این نشریه است. 

کتاب «نقاشی کارتونی» نویسنده «کریستوفر هارت» و ترجمه احمد کعبی‌فلاحیه، نیز در این شماره با قلم مهدی الماسی معرفی و شرح شده است. این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

آخرین مطلب این شماره از فصلنامه «رشد آموزش هنر» نوشتاری درباره آثار و نتایج تربیت هنری به قلم ژیلا عزیزی است. عزیزی کارشناس تکنولوژی گروه‌های آموزش ابتدایی است. 

تیموری در بخشی از سرمقاله خود نوشته است:«معلم هنرمند، اینک که بهار با تمام زیبایی‌هایش به تو روی آورده و بزرگترین شاهکار خلقت را که همان زنده شدن و جان گرفتن دوباره طبیعت است، این‌گونه کریمانه به تو ارزانی داشته آیا می‌توان امیدوار بود که نگاه هنرمندانه تو از لابه‌لای جلوه‌های جلال و جمال آن «روح آدمیان را با نوازش‌های پر مهر بیدار کند و نبوغ و آفرینندگی را تعالی بخشد...» 

فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی «رشد آموزش هنر» با مدیر مسوولی محمد ناصری و سردبیری کاوه تیموری، با شمارگان 6 هزار و 500 نسخه، 48 صفحه و بهای 750 تومان منتشر شده است. 

این نشریه از تولیدات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها