جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
شناسایی 500 واژه در کتاب «اصطلاحات جغرافیای دفاع مقدس»

حسینعلی محمدی که کتاب «اصطلاحات جغرافیای دفاع مقدس» را با معرفی 500 واژه در این زمینه در آستانه انتشار دارد معتقد است انتشار نسخه دیجیتال این کتاب می‌تواند بسیار مورد استفاده محققان حوزه دفاع مقدس قرار گیرد. این کتاب تا بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر خواهد شد.-

 محمدی درباره کتاب در آستانه انتشار خود به نام «اصطلاحات جغرافیای دفاع مقدس» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب دربر دارنده 500 اصطلاح جغرافیایی است که در آثار دفاع مقدس بسیار استفاده شده‌ است. 

این نویسنده افزود: این کتاب واژه‌ها و اصطلاحات جغرافیایی مربوط به شهر‌ها، کوه‌ها، رود‌خانه‌ها و دشت‌هایی را در بر می‌گیرد که در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد حمله واقع شده یا عملیات‌های نظامی در آن‌ها انجام شده‌ است. 

وی ضرورت تالیف این واژه‌نامه را ناشناس بودن بسیاری از این مناطق برای نویسندگان حوزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، مخاطبانی که آثار دفاع مقدس را مطالعه می‌کنند با بسیاری از واژه‌ها در این حوزه بیگانه‌اند. در این کتاب ضمن آن‌که تعریف جغرافیایی واژه‌ها آورده شده‌، عملیات‌هایی که در هر منطقه روی داده، بیان شده‌ است. 

محمدی که مدت یک سال و نیم مشغول نگارش این کتاب بوده‌ است، از کارشناسی استادان دانشگاه درباره این اثر خبر داد و گفت: کارشناسان معتقدند که «اصطلاحات جغرافیای دفاع مقدس» باید به مرور کامل‌تر شود. تاکنون از منابعی مانند کتاب‌های حوزه‌های تاریخ شفاهی و جغرافیا بهره گرفته‌ام. 

وی بر ضرورت انتشار نسخه الکترونیک کتاب «اصطلاحات جغرافیای دفاع مقدس» تاکید کرد و افزود: این کتاب را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تا پیش از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر می‌کند و معتقدم که انتشار آن به صورت الکترونیک می‌تواند به پژوهشگران حوزه دفاع مقدس کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط