شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
بابلسر و حکایت زمین‌هایی که کتابخانه نشدند!

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان بابلسر گفت: امید است در آغاز سال 1392 کلنگ ساخت یکی از کتابخانه‌ها به زمین زده شود.-

ندا داننده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: ابتدای پاییز در روستاهای «میربازار» و «عرب‌خیل» از سوی خیران روستایی دو زمین به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بابلسر اهدا شدند اما هنوز ساخت این کتابخانه‌ها آغاز نشده است.

داننده اضافه کرد: زمین روستای میربازار 500 متر مربع و زمین عرب‌خیل 250 متر مربع مساحت دارد و به دلیل نبود اعتبارات کافی، عملیات ساخت آن‌ها آغاز نشده است.

وی به کتابخانه مرکزی این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: قرار بود کتابخانه استاندارد شهرستان بابلسر با مساحت هزار و 400 متر مربع در دهه فجر کلنگ‌زنی شود اما به دلیل این‌که اعتبار لازم برای این پروژه فراهم نشد، کلنگ‌زنی آن به اوایل سال آینده موکول شد.

داننده اضافه کرد: زمین این کتابخانه از سوی شهرداری اهدا شده و آماده آغاز عملیات ساخت‌وساز است و قرار شده در سه طبقه با زیربنای دو هزار و 200 متر مربع ساخته شود. اعتبار اولیه برای ساخت این کتابخانه هفت میلیارد ریال تعیین شده که هنوز به دست ما نرسیده است.

وی در پایان گفت: زمین 200 متر مربعی کتابخانه برای روستای «کاسگرمحله» نیز آماده است و ابتدای سال 92 کلنگ‌زنی و عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

شهرستان بابلسر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، اکنون چهار کتابخانه عمومی فعال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط