شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
عملیات محرم در «دُویرَج» تحلیل شد

کتاب «دُویرَج» که به قلم حسینعلی محمدی به شرح و تحلیل عملیات محرم می‌پردازد از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد. این کتاب اثری پژوهشی درباره عملیات محرم است.-

 محمدی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب به تحلیل تاریخی عملیات محرم و معرفی 370 شهید این عملیات می‌پردازد.

وی افزود: برای تالیف کتاب از مصاحبه با فرماندهان عملیات مانند سردار مرتضی قربانی، سردار سید علی بنی‌لوحی، امیر اسکندر بیران‌وند، سرهنگ محمد سلمانی و سرهنگ مرتضی شریعتی بهره گرفتم. همچنین به اسناد موجود در این زمینه و کتاب‌های «جغرافیای عملیات ماندگار دفاع مقدس»، «تقويم تاريخ دفاع‌مقدس»، «كارنامه عملياتي لشكر امام حسين(ع) و لشكر نجف اشرف» مراجعه کردم.

محمدی این اثر را دارای سه فصل اجرای عملیات، انعکاس رسانه‌های جهان از عملیات و خاطرات رزمندگان از عملیات محرم معرفی کرد و گفت: خاطرات حدود 80 رزمنده از این عملیات در فصل سوم کتاب آورده شده است. همچنین در پایان به معرفی شهیدان عملیات محرم پرداخته‌ام. 10 نفر از فرماندهان رزمندگان استان اصفهان در این عملیات به شهادت رسیدند.

وی در پایان گفت: کتاب «دُوَیرَج» با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و ستاد بزرگداشت ۲۵ آبان (روزی که در سال 1361 پیکر 370 شهید عملیات محرم در اصفهان تشییع شد) در قطع رقعی و 500 صفحه و به بهای 120‌ هزار ریال به صورت مصور منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط