یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
انتشار مجموعه مقاله‌های معتقدی در نمایشگاه کتاب

دو مجموعه از مقاله‌ها و نقدهای ادبی محمود معتقدی، شاعر و منتقد، با عنوان‌های «روشن‌تر از صدای تاریکی» و «بر گستره شعر امروز» منتشر و در نمایشگاه کتاب سال آینده ارایه می‌شود. معتقدی گفت که «روشن‌تر از صدای تاریکی» دربرگیرنده مقاله‌هایی در حوزه شناخت و نقد آثار 10 شاعر معاصر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، معتقدی عنوان کرد: «روشن‌تر از صدای تاریکی» مجموعه مقاله‌ای در حوزه شناخت و نقد شاعران امروز است که از سوی انتشارات آوای‌کلار مراحل اداری انتشار را طی می‌کند.

وی ادامه داد: بخش دیگر این کتاب نقدهایی است که پیش‌تر برای برخی از مطبوعات نوشته‌ام. در این شناخت‌نامه‌ها یا نقدها آثار حدود 10 شاعر بررسی شده و همچنین برخی از نقدها در حوزه نقد ادبیات داستانی معاصر است.

این شاعر درباره کتاب دیگرش توضیح داد: «برگستره شعر امروز» نیز مجموعه مقاله‌ای در حوزه شناخت شاعران امروز مانند احمد شاملو، فروغ فرخ‌زاد، سهراب سپهری و مهدی اخوان‌ثالث است. این کتاب از سوی نشر ثالث در دست چاپ است و تا بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

وی افزود: در حقیقت در این مجموعه آثار حدود 15 شاعر معاصر بررسی شده است و از رهگذر این مقاله‌های سعی داشته‌ام به ذهن و زبان این شاعران نزدیک شوم.

علاوه بر این، دو مجموعه شعر جدید معتقدی با عنوان‌های «به رویای ما شلیک می‌شود» و «گاهی شبیه خاطراه‌هایت باش» در دست انتشار است و احتمال دارد تا بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب تهران منتشر شود. 

معتقدی متولد 1325  آمل و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته تاریخ است. پیش‌تر از این شاعر 6 مجموعه شعر با عنوان‌هایی چون «پاره‌های ممنوع»، «سه‌شنبه‌های سرخ به اردیبهشت باز می‌آیند»، «یک مهتابی دیگر با تو فاصله دارم»، «مثل پاره‌های بامدادی»، «پاره‌های عاشقی» و «دستی میان پنجره و باران» و همچنین آثاری در زمینه نقد شعر و خوانش شعر شاعران معاصر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها