دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
فعالیت 2 کتابخانه کرج از دوم عید

کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج، تنها کتابخانه شبانه‌روزی استان البرز، از دوم فروردین شبانه‌روزی به اعضای خود خدمت‌رسانی خواهد کرد. کتابخانه علامه‌ امینی نیز خدماتی در این زمینه ارایه می‌کند.-

رییس کتابخانه عمومی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه تا 30 اسفند به خدمت‌رسانی مشغول است و پس از آن، در اول فروردین تعطیل خواهد بود.

ندا خاکی فیروز افزود: کتابخانه امیرکبیر در عید نوروز نیز از ساعت 6 صبح تا 12 شب یک‌سره فعالیت خواهد کرد و اعضا اجازه ورود و خروج دارند اما از ساعت 12 تا 6 صبح هیچ یک از اعضا اجازه ورود و خروج ندارند.

وی با بیان این‌که این کتابخانه از سال 1352 تاسیس شده است، گفت: حدود پنج هزار و 500 نفر در این کتابخانه عضویت دارند.

خاکی فیروز همچنین از وجود حدود 30 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه خبر داد و یادآور شد: کتابخانه امیرکبیر دارای بخش‌های متنوعی مانند مرجع، نابینایان و کودکان است.

وی با اشاره به بخش نابینایان کتابخانه توضیح داد: در بخش نابینایان حدود 300 نابینا عضویت دارند و از 300 نسخه کتاب بریل و حدود یک هزار و 500 نسخه کتاب گویا استفاده می‌کنند.

به گفته خاکی‌فیروز، در بخش کودک نیز حدود یک هزار و 400 نسخه کتاب قرار دارد که 400 نفر عضو کودک زیر 11 سال از این آثار بهره‌مند می‌شوند.

کتابخانه امیرکبیر شهر کرج در چهارراه دانشکده، خیابان دانشکده، مقابل باشگاه تختی قرار دارد.

فعالیت کتابخانه علامه امینی در کرج
کتابخانه علامه امینی شهر کرج در استان البرز نیز یکی دیگر از کتابخانه‌های فعال این شهر است.

رییس کتابخانه علامه امینی در این باره گفت: این کتابخانه از روز دوم فروردین تا پنجم از ساعت 9 صبح تا 15 باز است.

سپیدا مانتقی افزود: از پنجم فروردین نیز این کتابخانه از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 19 فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که کتابخانه علامه امینی از سال 1375 تاسیس شده است، اظهار کرد: این کتابخانه حدود 16 هزار و 338 عنوان در قالب 21 هزار و 594 نسخه کتاب دارد. همچنین در بخش کودک یک هزار و 156 عنوان در قالب یک هزار و 272 نسخه کتاب موجود است.

به گفته مانتقی، چهار هزار و 163 نفر در این کتابخانه عضویت دارند و متوسط در هر ماه، چهار هزار و 800 نسخه کتاب به امانت گرفته می‌شود.

کتابخانه علامه امینی در محله فردیس شهر کرج، کانال غربی، روبه‌روی شهرداری منطقه سه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط