دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
مریم هاشم‌پور: جایزه پروین زنان نویسنده ایرانی را دلگرم می‌کند

مریم هاشم‌پور، شاعر شایسته تقدیر پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی برای کتاب «میو میو تشکر» با اشاره به اهمیت جوایز اختصاص یافته به زنان گفت: وجود چنین جوایزی برای زنان نویسنده، آنان را برای کار و نوشتن بیشتر دلگرم می‌کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هاشم‌پور گفت: کتاب «میو میو تشکر» مجموعه شعری است شامل 12 عنوان شعر و در قالب چهارپاره برای کودکان است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. 

شاعر «گل و باران و خورشید» درباره موضوعات این کتاب افزود: این کتاب درباره موضوعات ملموسی مانند طبیعت، حیوانات و خانواده است که کودکان در اطرافشان می‌بینند. 

وی در ادامه توضیح داد: یکی از شعرهای این مجموعه درباره گربه گرسنه‌ای است که وارد خانه‌ای می‌شود و کودک آن خانه خوراکی‌اش را به گربه می‌دهد، اما گربه که زبان ندارد و نمی‌تواند از او قدردانی کند، راهش را گرفته و می‌رود. این مساله کودک را شگفت‌زده و ناراحت می‌کند، ولی کودک با خودش می‌گوید اگرچه گربه از من تشکر نکرد اما من از او تشکر می‌کنم تا به او یاد دهم که در برابر کمک دیگران باید سپاسگزار باشد. 

شاعر مجموعه «تا پل رنگین‌کمان» اظهار کرد: در این اثر کوشش کرده‌ام با نگاهی کودکانه و ساده به بچه‌ها راه و رسم از خودگذشتگی و کمک به دیگران را نشان دهم. 

هاشم‌پور درباره اختصاص چنین جشنواره‌ای به بانوان کشور اظهار خرسندی کرد و گفت: از دید من بسیار خوب است که چنین جشنواره‌ای برای بانوان در کشور به وجود آمده است و این امر می‌تواند در رشد و ارتقا آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشد. 

این شاعر کودک و نوجوان در پایان توضیح داد: امیدوارم این جشنواره هر روز بهتر از سال پیش برگزار شود و بتوانیم شاهد رقابت هر‌چه بیش‌تر بانوان کشورمان در آن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط