دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
انتشار «دیوان حافظ» با خط محمدعلی گرجستانی

دیوان نفیس حافظ براساس نسخه محمد قزوینی و قاسم غنی با مقدمه کامل احمدنژاد و خط محمدعلی گرجستانی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات سروش، «دیوان حافظ» اثر شمس‌الدین محمد شیرازی، متخلص به حافظ از شاعران بزرگ پارسی‌گوی است که در علم تفسیر، کلام، حکمت و قرآن تبحر داشته است. دیوان حافظ که بعد از وفات وی توسط یکی از یارانش به نام محمد گلندام گردآوری شده است، دربرگیرنده پنج قصیده، دو مثنوی با حدود 70 بیت، چند قطعه رباعی و حدود 500 غزل است.

غزل‌های حافظ از حیث بیان، آرایه و تصویر و هم از لحاظ تناسب اوزان، انتخاب کلمات، عاطفه و اندیشه در اوج غزل‌های فارسی است. مضامین اشعار حافظ با زبانی ساده بیانگر اوضاع و احوال زمانه شاعر در کنار پیچیده‌ترین مسایل عرفانی و حکمت است که با ترکیبی بدیع و روشن به همگان عرضه و به زبان‌های مختلف ترجمه و با شرح‌ها و چاپ‌های متعددی به چاپ رسیده است.

انتشارات سروش نیز دیوان این شاعر را همراه با مقدمه کامل احمد‌نژاد، خط محمدعلی گرجستانی، از خطاطان گرجستانی و در نسخه‌ای نفیس، با تذهیب محمدباقر آقامیری و قلم‌گیری تذهیب، کریم صفایی، همراه با قاب منتشر کرده است.

چاپ نخست این اثر در 506 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 65 هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها