شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۵
تاريخ به روايت تاريخ‌سازان

كتاب «ما بردگان تا به كجا آمده‌ايم!» اثر «نلسون ماندلا و فيدل كاسترو» ترجمه «مسعود صابري» توسط انتشارات طلايه پرسو براي سومين‌بار تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «ما بردگان تا به كجا آمده‌ايم!» به بيان وضعيت آفريقاي جنوبي و كوبا در دنياي امروز، از زبان «نلسون ماندلا» و «فيدل كاسترو» پرداخته‌است.

اين كتاب شامل متن كامل سخنراني نلسون ماندلا و فيدل كاسترو در «تظاهرات ماتانزاس» است. هم‌چنين در آخر كتاب قطعنامه مصوب شوراي دولت كوبا به منظور اعطاي مدال خوزه مارتي _ارزشمندترين مدال اعطايي حكومت كوبا_به ماندلا چاپ شده‌است.

نلسون ماندلا و فيدل كاسترو در اين دو سخنراني، كه در سال 1991 ايراد شده‌است، بخش حساسي از تاريخ آفريقا و كوبا را بيان كرده‌اند و چون هردو از رهبران تحولات عظيم اجتماعي عصر حاضرند، تاريخ به زبان كساني بيان شده كه نقش مهمي در شكل‌گيري آن داشته‌اند. 

اين شخصيت‌هاي سياسي در سخنراني خود توضيح مي‌دهند كه چرا در طول سه دهه گذشته سرنوشت دو مبارزه‌اي كه آنان رهبران مركزي‌اش بوده‌اند به هم گره خورده‌است: مبارزه براي ساختن جنبش دموكراتيك انقلابي در آفريقاي جنوبي كه توانمندي ريشه‌كن ساختن نظام «آپارتايد» را داشته‌است. 

در بخشي از معرفي كتاب آمده‌است: مبارزات مردم آفريقاي جنوبي و كوبا، امروزه مهم‌ترين سرمشق براي تمام كساني است كه سعي دارند نژادپرستي و استثمار را از چهره زمين بزدايند. ماندلا و كاسترو علل آن را توضيح داده‌اند.

كتاب «ما بردگان تا به كجا آمده‌ايم!» را انتشارات طلايه پرسو در 100 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و بهاي 15000 ريال به بازار نشر عرضه كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها