جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۱
نمايش ميراث اقوام ايراني در نمايشگاه كتاب

نمايش كتاب، وصيت نامه ها و تصاوير شهداي اقوام و اديان مختلف ايراني در هشت سال دفاع مقدس از برنامه هاي كميته فعاليت هاي جنبي بيستمين نمايشگاه كتاب تهران است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،اصغر اميرنيا مدير كميته فعاليت‌هاي جنبي بيستمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با اعلام اين خبر گفت: اين برنامه به منظور تاكيد بر بحث اتحاد ملي و با مشاركت بنياد شهيد انقلاب اسلامي در نظر گرفته شده است و در بحث انسجام اسلامي نيز كتاب ها، مقالات و عكس‌هايي از برگزاري مراسم حج كه نشان از انسجام اسلامي و امت واحد مسلمانان دارد،به نمايش در خواهد آمد. 

اميرنيا با اشاره به اینکه مكان مشخصي براي اجراي اين فعاليت ها درنظر گرفته می شود،افزود:در صورت در اختيار داشتن فضاي مناسب به منظور تبيين اهداف جمهوري اسلامي ايران در بحث انرژي هسته‌اي نیز علاوه بر برپايي نمايشگاه عكس و كاريكاتور، تئاتر خياباني اجرا خواهيم كرد. 

مدير كميته فعاليت هاي جنبي، نمايش آثار مكتوب و هنري با موضوع پيامبر اکرم (ص) ،پيامبر(ص) و كتاب براي كودكان و نوجوانان، نمايش عروسكي ، تئاتر و آموزش هاي هارموني با محورهاي انرژي هسته اي را از ديگر برنامه هاي كميته فعاليت هاي جنبي بيستمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران دانست. 

وي افزود: در همين موضوع به دليل وجود آداب و رسوم مشترك بين اقوام و اهميت مليت ايراني ،با پژوهشگاه مردم شناسي نيز وارد مذاكره شده‌ايم تا مباحث مشتركي مثل نوروز ،دفاع از ميهن،لباس ايراني و غيره را نيز در برنامه هاي امسال بگنجانيم. 

اميرنيا تاكيد كرد : اين برنامه ها در كميته فعاليت هاي جنبي برنامه ريزي شده و با تصويب شوراي برنامه ريزي و سياست گذاري معاونت فرهنگي وزارت ارشاد به اجرا در مي آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها