دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
«رد‌پای پرواز» تا پایان سال دیده می‌شود

«رد‌پای پرواز» عنوان جلد نخست کتابی درباره شهیدان گردان جعفر طیار ل‍ش‍ک‍ر هفت ول‍ی‌ع‍ص‍ر(ع‍ج‌) است که تا پایان هفته جاری از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان منتشر خواهد شد. آیین رونمایی این اثر سوم خرداد سال آینده (1392) و در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.-

بتول دوست‌علی‌وند، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «رد‌ پای پرواز» که تا پایان هفته جاری منتشر خواهد شد، نخستین جلد از کتابی دوجلدی است که بر اساس زندگینامه و خاطرات شهیدان گردان جعفر طیّار ل‍ش‍ک‍ر هفت ول‍ی‌ع‍ص‍ر(ع‍ج‌) نوشته شده است. 

وی با بیان این‌که «تالیف جلد دوم زندگینامه این شهیدان نیز در دست انجام است» اظهار کرد: جلد نخست کتاب «رد پای پرواز» به سرگذشت سرداران شهید علیرضا اسکندری، محمدجمال شال‌باف، نادر یزدانیان و علیرضا جعفرزاده می‌پردازد. 

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان از عیسی خلیلی به عنوان مولف این کتاب نام برد و افزود: «رد‌ پای پرواز» به سفارش معاونت ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار استان تدوین شده است. سال گذشته نیز کتابی درباره گردان کربلای خوزستان در سال‌های دفاع مقدس از سوی این معاونت تالیف شده بود. 

دوست‌علی‌وند فصل‌بندی کتاب «رد‌پای پرواز» را بر اساس زندگینامه چهار شهید مورد نظر در اثر دانست و افزود: کتاب در چهار فصل و به صورت مصور منتشر می‌شود. در آغاز کتاب تاریخچه جامعی درباره گردان جعفر طیار آورده شده و فهرستی از شهیدان این گردان هم ارایه شده است. 

«رد‌ پای پرواز» تا پایان این هفته منتشر خواهد شد اما آیین رونمایی آن سوم خرداد سال آینده (1392) و در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط