شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
دومین جشنواره مادران قصه‌گو به پايان راه مي‌رسد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره مادران قصه‌گو دوشنبه، 21 اسفند، برگزار مي‌شود. در اين مراسم از حجت‌الاسلام محمد‌حسن راستگو، عذرا وکیلی و محمدرضا سرشار قدردانی خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، در این مراسم که با حضور مسوولان این سازمان و فعالان عرصه داستان‌نویسی و قصه‌گویی برگزار می‌شود، از شش مادر قصه‌گوی برگزیده پایتخت در دو سطح مقدماتی و تخصصی قدرداني خواهد شد. 

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مادران قصه‌گو 24 قصه‌گوی برگزیده از مناطق بیست‌ودوگانه تهران نیز تجلیل می‌شوند.

در این دوره از جشنواره مادران قصه‌گو، پنج‌هزار مادر تهرانی در کارگاه‌های مقدماتی قصه‌گویی و بیش از یک‌هزار مادر در کارگاه‌های تخصصی شرکت کرده بودند که در نهایت 48 نفر به مرحله نهایی داوری جشنواره راه یافتند.

تعریف قصه، ضرورت قصه‌گویی، سابقه این مقوله در ایران و جهان، بسط داستان، معیارهای قصه خوب، ویژگی‌های قصه‌گوی خوب، لحن و زبان قصه، به کارگیری توأمان بیان و بدن، تعامل با مخاطب، کنترل روند قصه‌گویی و هدایت صحیح مخاطب و بهره‌گیری از ابزارهای جانبی از سرفصل‌های آموزشی در کارگاه‌های مقدماتی قصه‌گویی بوده است.

همچنین طراحی ورودی و خروجی داستان، توجه به تعامل با مخاطب در طراحی‌ها، ارایه نمونه‌های تصویری، استفاده از عنصر غافلگیری در طراحی‌ها، شناخت ابزار وجودی و نحوه بهره‌مندی از آن در بیان قصه، آشنایی با سبک‌های قصه‌گویی و شناخت و بهره‌گیری از ابزارهای مکمل برای قصه‌گویی از سرفصل‌های آموزشی در کارگاه‌های تخصصی اين جشنواره بود.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره مادران قصه‌گو ساعت 18 و 30 دقيقه دوشنبه، 21 اسفند در سالن همایش‌های میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط