شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
تردید بین نگفتن حقایق و بیان زندگی خدایی‌خان

نویسنده کتاب «خدایی‌خان، ایلخانی از پیشکوه لرستان» گفت که در نگارش این اثر بین دو موضوع گرفتار شده بود و در نهایت تصمیم گرفت تا توضیح تقریبا موجزی را از ایلخان پیشکوه و مختصری از زندگی پدر و جدش و همچنین شرح طوایف متعدد به رشته تحریر درآورد.-

حشمت‌اله رحمتی در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: هنگام نگارش این اثر بین دو امر گرفتار آمده بودم؛ نگفتن حقایق درباره «خدایی‌خان» که آن را گناهی بزرگ می‌دانم و گفتن یا روشن کردن گوشه‌هایی از زندگی این مرد؛ زیرا شخصیت بارز ایلخان در تاریخ قوم لرـ به ویژه ایلات سلسله(الشتر) ـ دارای جایگاه خاصی است. 

وی با اشاره به این نکته که پس ازتحلیل وتحقیق موضوع وهمچنین تشویق اقوام وآشنایان به این طایفه بزرگ، تصمیم به نگارش این کتاب گرفته است، ادامه داد:در این کتاب سعی کردم تا حد امکان توضیح تقریبا موجزی از ایلخان پیشکوه و مختصری از زندگی پدر وجدش و نیز شرح طوایف متعدد را به رشته تحریردرآورم.

به گفته وی «خدایی خان» سرسلسله یکی ازطوایف بزرگ (حسنوند) درشمال استان لرستان است که همزمان باکریم خان ودرعصرزندیه واوایل قاجار می‌زیست. 

کتاب «خدایی‌خان، ایلخانی از پیشکوه لرستان» با شمارگان هزار نسخه، در 198 صفحه از سوی انتشارات شاپورخواست در شهرستان خرم‌آباد منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط