شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
معرفی منتخبان پنجمین جایزه ادبی پروین اعتصامی

آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی دوشنبه (21 اسفند) با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.-

مجید حمیدزاده، دبیر علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در پنجمین دوره از این جایزه 6 هزار و 71 اثر به دبیرخانه ارسال شد. این آثار در سال‌های 1389 و 1390 برای نخستین‌بار منتشر شده‌اند.

وی با بیان این‌که جایزه ادبی پروین اعتصامی دو سالانه برگزار می‌‌شود، ادامه داد: آثار دریافت شده در پنج گروه شعر، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات پژوهشی داوری شدند.
دبیر علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی بیان کرد: از میان مجموع آثار دریافت شده، 107 اثر به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند و در نهایت 16 اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حمیدزاده در ادامه سخنانش گفت: آثار برگزیده و شایسته تقدیر پنجمین دوره از جایزه ادبی پروین اعتصامی در آیین اختتامیه این دوره از جایزه ادبی پروین اعتصامی که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری از ساعت 15 تا 17 برگزار خواهد شد، معرفی و از پدیدآورندگان آن‌ها تجلیل می‌شود.

وی در پایان گفت: آثار دریافت شده در این دوره از جایزه ادبی پروین اعتصامی نسبت به دوره قبل هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی از رشد چشمگیری مواجه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط