شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
«کی هنوز نخوابیده» از راه می‌رسد

فاطمه خونساری، مترجم کودک و نوجوان کتاب «کی هنوز نخوابیده» نوشته اورسل شفلر را آماده انتشار کرد. وی گفت که این کتاب مجموعه‌ای از قصه‌ برای کودکان است که در آن‌ها مسایل و نکات آموزنده گنجانده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خونساری درباره این کتاب که به زودی از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود، گفت: در ادبیات آلمان شخصیتی وجود دارد به نام «مرد شنی» که شب‌ها از آسمان به بچه‌هایی که نمی‌خوابند نگاه می‌کند، مشکلشان را پیدا می‌کند و متناسب با آن مشکل قصه‌ای برایشان می‌گوید تا بخوابند. این کتاب که از این شخصیت الهام گرفته، شامل 25 داستان کوتاه شب است. 

وی افزود: داستان‌های این کتاب همگی بسیار ملایم و به دور از هرگونه هیجانی هستند تا کودک بتواند با شنیدن آن‌ها به آسانی به خواب رود.

این مترجم در ادامه افزود: داستان‌های این مجموعه بسیار آموزنده و حاوی نکات آموزشی و اخلاقی است. برای نمونه داستان «اتوبوس مادربزرگ» درباره مادربزرگی است که قصد سفر با اتوبوس دار، ولی در میان راه اتوبوس پنچر می‌شود و دیر به خانه نوه‌اش می‌رسد. او به نوه‌اش می‌گوید دلیل پنچر شدن اتوبوس را آشغال ریختن مسافران آن می‌داند نه میخ روی جاده.

به گفته خونساری «کرم جهان‌گرد»، «اتوبوس مادربزرگ»، «مرغابی فراموش‌کار»، «تام ببری و گربه نر» و «ابر پدران» برخی عناوین این مجموعه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط