دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
«هم‌بونه جون، هم‌بونه»شعبان‌نژاد از راه می‌رسد

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان مجموعه شعر تازه‌اش را با نام «هم‌بونه جون، هم‌بونه» آماده انتشار کرد. این کتاب دربرگیرنده شعرهایی است که با موضوع آزاد برای کودکان سروده شده‌اند.-

شعبان‌نژاد به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «هم‌بونه جون، هم‌بونه» شامل سروده‌هایم برای کودکان است که از سوی انتشارات پیدایش آماده چاپ شده است.

وی در ادامه توضیح داد: این کتاب شامل 12 قطعه شعر است که با موضوع آزاد و در قالب چهارپاره سروده شده است. «نهال آلبالو»، «کلاغ سفید»، «بقو بقو»، «بالت کو»، «عیدی»، قوری کجاست» نام برخی شعرهای این مجموعه هستند.

شعبان‌نژاد شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان در شهرستان شهراد از توابع كرمان متولد شد. او کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی است.

وی فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۶۰ با يكى از نشريات امور تربيتى تهران آغاز كرد و مدتی به عنوان سردبير برنامه خردسالان و برنامه بچه‌هاى انقلاب در راديو مشغول به کار بود. سردبيرى مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز و عضويت در شوراى شعر كيهان بچه‌ها از مسووليت‌هاى پیشین او بوده است. 

از این نویسنده تاكنون حدود ۱۲۰ عنوان كتاب منتشر شده كه در حوزه‌هاى شعر و داستان برای كودك و نوجوان است. «صداي صنوبر»، «پونه‌ها و پروانه‌ها»، «جشن گنجشك‌ها»، «هزار پاغوله»، «كلاغه كجاست؟»،  «روي درخت»، «زنبور و سيب قرمز»، ««قوروقور و قور، قار و قار و قار»، «دختر كدو تنبل»، «اين طرف صحرا، آن طرف صحرا»، «فرياد كوه»؛ «پرنده‌ها و كرم خاكي» و «كي پنير مرا دزديد؟» از  آثار اين نويسنده و شاعر کودکان و نوجوانان به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط