یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
بررسی آثار و افكار قاضی سعيد قمی در موسسه حکمت و فلسفه

احوال، آثار و افكار قاضي سعيد قمي با سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمین حسن طارمي‌راد در موسسه حکمت و فلسفه ایران بررسی می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه حکمت و فلسفه ایران، این نشست یکی از مجموعه نشست‌هایی است که با هدف معرفي احوال و آثار و افكار 30 تن از بزرگان و مشاهير علمي و ادبي و فرهنگي اسلام و ايران برگزار می‌شود.

این نشست‌ها با همكاري موسسه حكمت و فلسفه ايران با موسسه مطالعات اسلامي دانشگاه تهران ـ دانشگاه مك‌گيل برپا می‌شوند.  جلسه سه‌شنبه 15 اسفند نیز به بررسی شرح احوال، آثار و افكار قاضي سعيد قمي اختصاص دارد و سخنرانی آن بر عهده حجت‌الاسلام حسن طارمي‌راد، معاون علمي بنياد دایره‌المعارف اسلامي(دانشنامه جهان اسلام) است.

محمد سعیدبن محمد مفید قمی معروف به قاضی سعید قمی درگذشته ۱۰۷۱ هجری شمسی، فیلسوف، مجتهد، مرجع تقلید شیعه و عارف دوران صفویه است که از شاگردان ملا رجب‌علی تبریزی، ملاعبدالرزاق لاهیجی و ملامحسن فیض کاشانی به شمار می‌آید.

این نشست، سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه ساعت 17 در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به نشانی تهران، خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان نوفل‌لوشاتو، خيابان شهيد آراكليان، شماره 4 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها