سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
رویکرد ارتباطی میان‌فرهنگی با کتاب «جهانگردی»

چاپ دوم کتاب «جهانگردی (ارتباطی میان‌فرهنگی)» مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی تالیف محمدهادی همایون با ویراست جدید منتشر شد. این کتاب به بررسی وضعیت جهانگردی در طول تاریخ به‌ویژه در کشورهای مسلمان و ایران می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «جهانگردی (ارتباطی میان‌فرهنگی)» تالیف محمدهادی همایون در سه فصل با عنوان‌های «جهانگردی در جهان معاصر؛ یک رویکرد میان‌فرهنگی»، «جهانگردی در اسلام؛ یک رویکرد میان‌فرهنگی» و «جهانگردی در ایران؛ یک تحلیل سیاست‌گذاری» به مساله جهانگردی، فرهنگ و ارتباطات میان‌فرهنگی پرداخته است.

این کتاب نخستین‌بار در سال 1381 با آمار، ارقام و اسنادی که در آن مقطع زمانی در دسترس بود، پایان یافت و در سال 1384 به چاپ رسید. چاپ دوم کتاب با ویراست دوم و افزوده شده بخشی با عنوان «جهانگردی در ایران» بازچاپ شد.

در معرفی کتاب آمده است: «جهانگردی پدیده‌ای چند بعدی است که در راه گسترش خود، بیشتر حوزه‌های تجربه و دانش بشری را درمی‌نوردد. از آن‌جا که جهانگردی یکی از فعالیت‌ها و پدیده‌های دیرپا در تاریخ بشر است که البته در طول زمان دچار تحولات شکلی جدی شده است، برای مطالعه آن و رسیدن به سیاست‌های مشخصی در این زمان ناچار از بازگشت به گذشته و مطالعه تمام اشکال گوناگون این پدیده در طول تاریخ تمدن‌های بشری هستیم.»

کتاب از آن‌جا که به جهانگردی با رویکرد میان‌فرهنگی پرداخته است، به فصل مشترک کشورها به‌ویژه کشورهای مسلمان تاکید دارد و آماری که در کتاب ارایه شده مربوط به این کشورهاست. همچنین پیوندی که میان جهان معاصر، اسلام و ایران وجود دارد از مسایلی به‌شمار می‌رود که کتاب در توسعه جهانگردی بر آن تاکید دارد.

تعریف جهانگردی، سیاستگذاری‌های آن، جهانگردانی که به کشورهای اسلامی و ایران سفر کرده‌اند، جهانگردان مسلمان، سیمای جهانگردی در اسلام، فرهنگ و بینش اسلامی، اصول فلسفی، اجتماعی و حقوقی آن،  همچنین برنامه‌های توسعه عمرانی در ایران از برنامه سوم تا ششم در کتاب «جهانگردی» بررسی شده‌اند.

چاپ دوم «جهانگردی (ارتباطی میان‌فرهنگی)» مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی تالیف محمدهادی همایون در 356 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 10 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) به‌چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها