شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
«فصل‌های ابری» به بازار کتاب رسید

نخستین مجموعه شعر میثم مهرنیا با عنوان «فصل‌های ابری» منتشر شد. «فصل‌های ابری» دربرگیرنده شعرهای نویی است که برخی از آن‌ها به هایکو نزدیک شده‌اند. این شاعر جوان انگیزه‌اش از انتشار این کتاب را امکان گفت‌و‌گو با فضای شعری امروز و تعامل با مخاطبان شعر بیان کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهرنیا درباره این مجموعه شعر گفت: «فصل‌های ابری»دربرگیرنده 52 قطعه شعر نو است که از سال 1379 تا 1391 سروده شده‌اند. 

وی درباره ساختار این شعرها توضیح داد: از نظر ساختاری سیر حرکت من در فضای شعر در این سروده‌ها مشخص است و نمی‌توان گفت این شعرها یکدست هستند. در حقیقت این شعرها از سروده‌های سپید آغاز می‌شوند و به سمت یک زبان شخصی می‌روند.

این شاعر ادامه داد: به عبارت دیگر سروده‌های از سال 1385 به بعد من به یک فضای شخصی نزدیک می‌شوند که چندان به المان‌های شعر سپید وابسته نیست، به‌ویژه در شعرهای کوتاه این کتاب. البته نیمی از شعرها کوتاه هستند و تاحدی به ساختار هایکو نزدیک شده‌اند؛ این شعرها آمیخته‌ای از سروده‌های عاطفی و اجتماعی‌اند.
 
مهرنیا درباره انگیزه‌اش از چاپ این کتاب گفت: یکی از دلایل من معرفی فضای شعری بود که در آن به سر می‌برم و دوست دارم دیده شود؛ چراکه احساس می‌کنم ویژگی‌های مخصوص خود را دارد و می‌تواند به سلیقه زیبایی‌شناسی جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: به باور من برخی از این شعرها تجربه فرم تازه‌ای هستند و می‌خواستم با چاپ کتاب امکان گفت‌و‌گو با فضای شعری امروز و تعامل با مخاطبان شعر امروز را پیدا کنم.

این شاعر در پایان یادآور شد: همچنین من یکی از اعضای حلقه ادبی شمال‌شرق کشور و حلقه ادبی آویشن و نخستین فرد از این گروه هستم که کارهایم را به دست چاپ سپردم. امیدوارم این کار سرآغازی برای دیگر اعضای گروه باشد تا سروده‌هایشان در قالب کتاب منتشر شود.

میثم مهرنیا متولد 1360 و کارشناس‌ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است.

مجموعه شعر «فصل‌های ابری» در 80 صفحه از سوی نشر بوتیمار منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط