شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
تحلیل سبک‌شناسی بهار در تازه‌ترین«کتاب ماه ادبیات»

هفتادویکمین شماره از نشریه «کتاب ماه ادبیات» (ویژه اسفند 91) با مطالبی در زمینه‌های شعر، رمان، نقد ادبی و ترجمه‌های ادبی منتشر شد. «سبک‌شناسی بهار و بازگشت ادبی» و یادداشت‌هایی درباره سفینه شمس‌حاجی، از مطالب این شماره‌‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هفتادو‌یکمین شماره نشریه «کتاب ماه ادبیات» (ویژه اسفند 91) با سردبیری منوچهر اکبری، از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد. مقالات، نقد و بررسی، معرفی یک رویکرد و گزارش عنوان بخش‌های مختلف این نشریه هستند.

در بخش مقالات این شماره مطالب «وزن به مثابه عامل سازنده نظم» از یوری تینیانوف با ترجمه پژمان واسعی، «کابوس با تهویه مطبوع: برداشتی از آمریکای هنری میلر» از علیرضا جعفری، «دیدگاه کثرت‌گرایانه شعر عارفانه فارسی» نوشته ویلیام چیتیک و ترجمه معصومه نقدبیشی، «ارتباطات ادبی: سبک‌شناسی بهار و بازگشت ادبی» به قلم ماتیو. سی. اسمیث و ترجمه مهدی علیائی‌مقدم و «بررسی اندیشه معصومین در وصیت‌نامه شهدا به عنوان متون ادبی معاصر» نوشته زهرا شیرکوند گنجانده شده است.

«نگاهی به کتاب خاقانی، ستایشگر پیامبر و کعبه» از سعید مهدوی‌فر، «شاخه‌های متعدد منشعب‌ شده» (نگاهی به رمان اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری، اثر ایتالو کالوینو) نوشته فرحناز علیزاده، «یادداشت‌هایی درباره سفینه شمس حاجی» به قلم وحید عیدگاه‌طرقبه‌ای و «مروری انتقادی بر دو اثر تحلیلی ادبیات داستانی» از صدف گلمرادی مطالبی هستند که در بخش نقد و بررسی این نشریه می‌خوانیم.

به قلم احسان عباسلو نیز مطلبی با عنوان «پساساختارگرایی» در بخش معرفی یک رویکرد آمده است.

بخش گزارش این شماره مجله «کتاب ماه ادبیات» مطالب «تغییر خط فارسی»، «رونمایی از کتاب رساله در مناقب خداوندگار و نشست مولانا در گذر زمان»، «نقد و بررسی کتاب جنبش پدیدارشناسی»، «بولگاکف، خالق شخصیت‌های ضد خود» و «داستان «سهراب» هزاره‌ای از دوران تاریخی و پهلوانی ایران» را شامل می‌شود.

هفتادویکمین شماره «کتاب ماه ادبیات» در 104 صفحه و قیمت هزار و 500 تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط