سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
پنج کتاب تاریخ معاصر از سوی نشر نامک به بازار می‌آید

انتشارات نامک کتاب‌های «بریتانیا و انقلاب مشروطه»، «خاطرات ملک‌مسعودخان قشقایی»، «جنبش دانشجویی»، «نقش آزادی‌خواهان مازندران در جنبش مشروطه و فتح تهران» و «تصرف تنکابن به‌دست مجاهدان مازندران» را در حوزه تاریخ معاصر منتشر می‌کند._

مدیر انتشارات نامک به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: «بریتانیا و انقلاب مشروطه» به‌قلم منصور بنکداریان (استاد تاريخ استعمار و تاريخ تطبيقی دانشگاه‌های مختلفی مانند کالج بروکلین نیویورک) و ترجمه کاظم فیروزمند درباره اتفاق‌های مجلس عوام و اعیان انگلیس در دوره مشروطه و اثر آن بر این مساله در ایران است.

محمد منبت‌کاران(صدری) با معرفی دیگر کتاب این انتشارات افزود: «خاطرات ملک‌مسعودخان قشقایی» با ویرایش کاوه بیات و منصور نصیری‌طیبی، دست‌نوشته‌های رییس ایل قشقایی در دوره‌های جنگ جهانی اول و دوم است که به خاطرات تاریخی، جنگ‌ها، حمایت از مصدق در جریان ملی شدن صنعت نفت و دیگر رویدادهای مهم آن دوره پرداخته است، همچنین اطلاعات جغرافیایی دست اولی از منطقه زندگی این ایل در بخش‌های مختلف کتاب بازگو می‌شود.

وی ادامه داد: «خاطرات ملک‌مسعود قشقایی» در هشت فصل با عنوان‌های «ایل قشقایی»، «جنگ و جدل»، «دوره پهلوی»، «اروپا»، «ایران»، «سال نهضت»، «پایان کار» و «اسناد و گزارش‌های ضمیمه» به‌زودی منتشر خواهد شد. این کتاب در 568 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 650 نسخه و بهای 26 هزار تومان راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

مدیر انتشارات نامک بیان کرد: کتاب دیگر این انتشارات که به‌زودی راهی بازار کتاب می‌شود، «جنبش دانشجویی» (کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایران «اتحادیه ایران») نام دارد. این کتاب دو جلدی در یک مجلد و به ‌کوشش حمید شوکت به ‌چاپ خواهد رسید.

منبت‌کاران(صدری) درباره «جنبش دانشجویی» توضیح داد: بخش نخست کتاب به چگونگی شکل‌گیری، فعالیت، انشعاب و انحلال این جنبش قبل از انقلاب می‌پردازد و بخش دوم کتاب دربردارنده اسناد و اعلامیه‌های اتحادیه ایران است. کتاب در پنج فصل با قطع وزیری و یک‌هزار و 16 صفحه، شمارگان 880 نسخه گردآوری شده است. بهای آن برای جلد نرم 34 هزار و 500 تومان و برای جلد سخت 39 هزار و 500 تومان خواهد بود.

وی با اشاره به دیگر کتاب‌های در دست چاپ انتشارات نامک گفت: «نقش آزادی‌خواهان مازندران در جنبش مشروطه و فتح تهران» به‌کوشش منوچهر خواجه‌نوری شرح مبارزات سالار فاتح، سردار مازندرانی و یارانش در راه دفاع از مشروطه در دوران استبداد صغیر است، همچنین کتاب «تصرف تنکابن به‌دست مجاهدان مازندران» (به سرکردگی سالار فاتح و پیوستن آن‌ها به نهضت گیلان)، یادداشت‌های رضا خواجه‌نوری (معزالسلطنه) از مجاهدان مازندرانی در دوره نهضت جنگل و پس از آن به‌شمار می‌رود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید نقره کار ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    کتاب های نشر نامک ویرایش نمی شود بسیار پر ایراد استا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها