سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان درباره علم شیمی

مترجم کتاب «اوربیتال‌های مولکولی کمپلکس‌های فلزات واسطه» گفت: بحث نظریه‌های اوربیتالی، یکی از نظریه‌های قوی در علم شیمی است و مخاطب با خواندن این اثر می‌تواند به پاسخ بسیاری از سوالات درباره شیمی و اوربیتال‌های مولکولی دست پیدا کند.-

مهدی بهزاد به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی این کتاب، جدید بودن آن است چراکه تاکنون کتابی به زبان فارسی درباره کمپلکس‌های فلزات واسطه منتشر نشده است.

وی ادامه داد: نویسنده این کتاب «جین ایوس» از متخصصان این حوزه است و پیشگفتار کتاب را نیز برنده جایزه نوبل شیمی معدنی به نام «روالد هافمن» نوشته که این کتاب را برجسته‌تر می‌سازد.

وی با اشاره به فصل‌های مختلف کتاب افزود: فصل نخست کتاب به موضوع اوربیتال‌های مولکولی، شمارش الکترونی و نگرش اولیه به کمپلکس‌های فلزی اختصاص دارد. در فصل دوم نیز کمپلکس‌های با ساختار متفاوت معرفی می‌شوند. در فصل سوم درهم کنش‌ها برای کمپلکس‌ها معرفی و مثال‌های متفاوتی بیان می‌شود.

به گفته بهزاد، در فصل چهارم نیز قیاس‌های هم‌لپی معرفی می‌شوند و در فصل آخر نیز نظریه گروه‌ها و کاربردها بررسی شده است. در مجموع این کتاب 6 فصل دارد.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌که این اثر برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شیمی معدنی کاربرد دارد، گفت: کتاب با زباني ساده‌ برای مخاطبان علاقه‌مند به این موضوع قابل استفاده است. همچنین این کتاب برای دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: نویسنده در این کتاب همچنین ارتباط بین ساختمان و پیوند در نظریه اوربیتال‌های مولوکولی را بررسی می‌کند. 

کتاب «اوربیتال‌های مولکولی کمپلکس‌های فلزات واسطه» با شمارگان 250 نسخه و بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستاره ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    چرا مولکول pf5 وجود دارد ولی nf5 وجود ندارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها