یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
كبيري با دمپایی‌های لنگه‌به‌لنگه به بازار كتاب مي‌آيد

تازه‌ترین مجموعه داستان ناهيد كبيري با نام «با دمپایی‌های لنگه‌به‌لنگه» به زودي منتشر مي‌شود. کبیری گفت که در داستان‌های جدیدش گویی همه آدم‌ها گم شده‌اند يا چيزي را گم كرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كبيري گفت: داستان‌هاي اين مجموعه هم از نظر تكنيك و سبك نوشتن و هم از نظر مضمون بسيار متفاوت هستند و فضاهاي مختلفي دارند، اما در يك نكته مشترك‌اند؛ در این داستان‌ها گویی همه آدم‌ها گم شده‌اند يا چيزي را گم كرده‌اند و با وجود همه تلاشي كه مي‌كنند، هيچ وقت از مشكلاتشان رها نمي‌شوند.

وي درباره شخصيت‌هاي داستاني كتاب «با دمپایی‌های لنگه‌به‌لنگه» نيز گفت: اين شخصيت‌ها انگار همه چيزشان مثل اسم كتاب، لنگه‌به‌لنگه است. هر يك از اين آدم‌ها دچار يك سرنوشت محتوم هستند كه از آن گريزي ندارند و زخم‌هايي دارند كه از كودكي بر وجود آن‌ها گذاشته شده است و در نتيجه، همگي در نداشتن امنيت عاطفي و اجتماعي مشترك هستند.

كبيري حضور ضد قهرمان‌ها را در داستان‌هاي اين مجموعه از ويژگي‌هاي آن خواند و گفت: هميشه فرض بر اين بوده كه زن و مادر، نماد همه پاكي‌ها و مهرباني‌ها بوده است، اما در بعضي داستان‌هاي اين مجموعه، مادرهايي وجود دارند كه زخم‌ها را بر تن نوزاد به وجود آورده‌اند. در واقع، داستان پدر و مادر‌هاي استثناهايي را روايت كرده‌ام. همچنين گاهي به نقد قهرمان‌هايي پرداخته‌ام كه اجتماع آن‌ها را ساخته است.

كبيري افزود: يكي از داستان‌هاي اين مجموعه «رستم كيف پولش را جا گذاشته است» نام دارد. در اين داستان سعي كرده‌ام اساطير و داستان‌هاي ذهني‌مان را در دنياي واقعي امروز به گونه‌اي متفاوت نشان دهم. 

«مولا و ماهي‌ها»، «شام دوم»، «خليج تنها نيست»، «سرگيجه و بازنشستگي»، «با دمپايي‌هاي لنگه‌به‌لنگه»، «اسماعيل»، «رستم كيف پولش را جا گذاشته است»، «بچه‌هاي رشته روان‌شناسي»، «هديه بيست‌وچهار سالگي» و «طرح هزاران لباس عروس»(درباره جامعه ارامنه) نام داستان‌هاي اين مجموعه‌اند.

اين كتاب از سوی نشر پوينده در 109 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قيمت چهار هزار تومان منتشر می‌شود. 

کبیری، شاعر، نویسنده و مترجم متولد 1327 است. از آثار او می‌توان «یلدا، سپهر»، «لحظه‌ها در باد»، «آرزوهای پاییزی»، «غروبی‌ها»، «طرحی برای سنگ»، «طرحی برای سار»، «جمعه‌های بارانی»، «رویای شیرین»، «پیراهن آبی»، «مرا به بغداد نبرید»، «دامن‌ام را می‌تکانم از ابر» و «بي‌سرزمين» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط