یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷
روايت مانا و ماندگارهای شهر فسا بر صفحات کتاب

نگارش کتاب «مانا و ماندگارهای شهر مادری‌ام فسا» با نگاهی به زندگی مشاهیر و ابنیه شهر فسا به قلم جواد جعفری فسایی به پایان رسید. اين اثر را انتشار نويد شيراز منتشر خواهد كرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب بیش از 40 شخص مشهور و ابنیه و ساختمان قدیمی در شهرستان فسا به تصویر کشیده شده‌اند.

جعفری با بیان این‌که مطالب این کتاب درباره مشاهیر معاصر این استان از قرون گذشته تاکنون را شامل می‌شود، گفت: علی اصغر تجویدی مینیاتوریست، دکتر رستگار فسایی استاد دانشگاه، مولف و فردوسی‌شناس مشهور، نعمت فسایی شاعر، منصور رستگار فسایی، عبدالحسین رنجبران، سید محمد صادق رفیع، کریم اقلیدس و دکتر احد بهشتی از  مشاهیر معاصرند که نامشان در این کتاب به آورده شده است.

وی افزود: ابوبکر طمستانی، سید محمد رضوانی (فصیح الملک)، روزبهان فسایی و ... نیز در زمره مشاهیر گذشته این شهرند.

جعفری با بیان این‌که مطالب این کتاب از بیش از 200 منبع و ماخذ جست‌وجو شده‌اند، اظهار کرد: برای تالیف این کتاب از دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، کتاب‌ها و نسخه‌های خطی موجود در کتابخانه‌های استان، همچنین گفت‌‌وگو و مصاحبه با بزرگان و مشاهیر استفاده کرده‌ام.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره هدفش از نگارش این اثر، توضیح داد: هدف من از تالیف این کتاب معرفی شهر آبا و اجدادی‌ام فسا بوده است. فسا شهر عالم‌پروری است و مردم این شهر باید بدانند در کجا زندگی می‌کنند و در گذشته‌هایی نه چندان دور چه کسانی در این شهر زندگی کرده‌اند.

شهر فسا در 50 کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط