یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
تخصیص120میلیون تومان برای اداره 13 کتابخانه در ارومیه!

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی‌ شهرستان ارومیه گفت: سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری ارومیه مبلغ 120 میلیون تومان تعیین شده است و با این مبلغ باید 13 کتابخانه اداره شوند.-

عفت آقازاده با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: از مبلغ حدود 120 میلیون تومان تعیین‌شده تاکنون 80 میلیون تومان را دریافت کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: البته شهرداری ارومیه به ما قول داده است باقی‌مانده این مبلغ نیز تا پایان سال تسویه شود.
 
به گفته وی، این مبلغ باید صرف اداره 13 کتابخانه نهادی شود و اگر هر کتابخانه نیز به طور متوسط 10 میلیون تومان داشته باشد، بازهم اداره کتابخانه‌ها با کسری بودجه مواجه می‌شود.
 
آقازاده با اشاره به تفسیرهای متفاوت شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها گفت: رقمی که نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ما تعیین می‌کند با رقمی که شهرداری پرداخت می‌کند، یکسان نیست چون شهرداری قبول نمی‌کند همه این پول را پرداخت کند و معمولاً مدعی می‌شوند که خودشان هزینه‌های زیادی دارند و علاوه بر آن، این سهم نیم درصد نباید از کل درآمدهای شهرداری در نظر گرفته شود. این در حالی است که نهاد مدعی است که سهم نیم درصد باید از کل درآمدهای شهرداری پرداخت شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی‌ شهرستان ارومیه تاکید کرد: اگر این مبلغ کامل به دست ما می‌رسید، می‌توانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم و آن را صرف توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی کنیم ولی با این شرایط تنها می‌توانیم کتابخانه‌ها را نگهداری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط