جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
«عشایر، امنیت، مرز» به بازار کتاب می‌آید

محمود محمدهدایتی، نویسنده اردبیلی از انتشار کتاب جدیدش با عنوان «عشایر، امنیت، مرز» درباره عشایر شاهسون و عشایر استان اردبیل خبر داد.-

محمدهدایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب «عشایر، امنیت، مرز» را پس از 18 ماه تحقیق و پژوهش به رشته تحریر درآوردم. در این اثر کوشیده‌ام به بررسی زندگی، جایگاه و نقش عشایر در تاریخ و جغرافیای استان اردبیل و ایران بپردازم.

وی ادامه داد: در این نوشتار به مضامینی نظیر «تفاوت زندگی عشایر با زندگی روستاییان»، «ملاک تفکیک جامعه روستایی با زندگی عشایر»، «ساختار اجتماعی عشایر ایران»، «عشایر شاهسون»، «منطقه مغان و جغرافیای تاریخی آن»، «مغان در دوران مختلف (از مادها تا مشروطیت)»، «تحولات مرز ایران در طول تاریخ»، «اساس امنیت مرز در چیست؟»، «موقعیت جغرافیا و تشکیل خطوط مرزی»، «میله‌گذاری مرز ایران و شوروی سابق» و «پوشاک، صنایع دستی و ادبیات فولکلوریک عشایر» توجه کرده‌ام.

این نویسنده اردبیلی بیان کرد: کتاب «عشایر، امنیت، مرز» را بر اساس سفارش واحد تحقیقات نیروی انتظامی اردبیل مبنی بر طرح ملی نوشتم.

محمدهدایتی گفت: نخستین چاپ کتاب «عشایر، امنیت، مرز» در 425 صفحه و در قطع وزیری به زودی از سوی نشر «محقق اردبیلی» یا «واحد تحقیقات تهران» با حمایت واحد تحقیقات نیروی انتظامی منتشر خواهد شد. همچنین از این اثر در اردبیهشت ماه سال 1392 همزمان با برپایی همایش ملی «همایش و امنیت» رونمایی خواهد شد.

بهای نهایی و شمارگان این نوشتار تاکنون تعیین نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط