سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
برپايي «جشنواره کتاب خلیج فارس» در عسلويه

رییس دایره فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر از برپایی دومین «جشنواره کتاب خلیج فارس» در نیمه نخست اردیبهشت 92 در شهرستان عسلویه خبر داد._

فریماه بوشهری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تردیدهایی در باره محل برپایی دومین «جشنواره کتاب خلیج فارس» وجود داشت که در نهایت مقرر شد این جشنواره نیمه نخست اردیبهشت 92 در شهرستان عسلویه برگزار شود.
 
وی گفت: در این جشنواره جوایز نفیسی به آثار برتر مترجمان و نویسندگان داخلی و خارجی که نوشته‌هایشان را تا پایان بهمن امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند، اهدا می‌شود. 

بوشهری درباره ویژ‌گی‌های این جشنواره عنوان کرد: آثار مکتوب باید درباره موضوعاتی مانند تاریخ خلیج فارس، قیام‌های ضد استعماری، سفرنامه‌ها، نقشه‌ها، گویش‌های محلی و فرهنگ عامه باشند. 

وی اظهار کرد:‌ اکنون مشغول برنامه‌ریزی و هماهنگی اداری و تنظیم فهرست مدعوین به جشنواره‌ایم.
 
بوشهری گفت: قرار است ابتدای سال 92 جشنواره دیگری به نام «جشنواره شعر رضوی» در شهرستان بوشهر برگزار ‌شود که با توجه به فرارسیدن تعطیلی نوروز سعی داریم هرچه زودتر مقدمات برپایی این جشنواره را هم فراهم کنیم.
 
به گفته وی، به ‌دلیل نبودن اعتبارات مالی، محدودیت‌های خاصی برای برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی به وجود آمده است. 

دبیرخانه جشنواره کتاب خلیج فارس در خیابان انقلاب، بین صبا و فلسطین جنوبی، موسسه خانه کتاب، شماره ۱۰۸۰، طبقه دوم واقع شده است. این جشنواره هر دو سال یکبار در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط