سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
«نان فقط یک واژه نیست» از راه مي‌رسد

نخستین مجموعه شعر سولماز صادق‌زاده‌نصرآبادی با عنوان «نان فقط یک واژه نیست» به زودي روانه بازار مي‌شود. این مجموعه شامل گزیده‌ای از سپید سروده‌های شاعر با مضامین اجتماعی و دغدغه‌‌های زنانه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، صادق‌زاده‌نصرآبادی درباره نخستین دفتر شعرش گفت: این مجموعه نخستین دفتر شعر مستقل من و در قالب سپید است. حدود 50 قطعه شعر سپید کوتاه و بلند در این مجموعه ارایه شده که حاصل یک دهه فعالیت من در این حوزه است.

وی افزود: بیشتر این شعرها از مضمون و دورن‌مایه اجتماعی با حال و هوایی زنانه برخوردار هستند.

این شاعر درباره ویژگی‌های ساختاری شعرهایش توضیح داد: بارزترین ویژگی این شعرها، تصاویر شعری قوی آن‌ها است. از سوی دیگر در سرایش این شعرها از زبان ساده‌‌ای بهره گرفته‌ام؛ چراکه معتقدم شعر باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: این ارتباط و لذت بردن مخاطب باید با هم توام باشد و اگر چنین نباشد شعر ناقص است. از سوی دیگر انتخاب شعرهایم برای این مجموعه زیر نظر عده‌ای از دوستان شاعر و منتقدم صورت گرفت و برهمین اساس تعدادی از شعرهایی که فکر می‌کردم بیش از حد خشن هستند یا حس زیبایی‌شناسی مخاطب را تحریک نمی‌کنند، از مجموعه حذف کرده‌ام.

صادق‌زاده در پایان و درباره عنوان این مجموعه گفت: از یک سو نان دغدغه روز است و از سوی دیگر می‌خواستم عنوانی را برای این مجموعه در نظر بگیرم که چندصدایی در آن وجود داشته باشد. 

صادق‌زاده‌نصرآبادی متولد 1357 مشکین‌شهر و از مریبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. پیش‌تر کتاب «جاذبه‌های سیاحتی مشکین‌ شهر» از وی به چاپ رسیده است.

نخستین مجموعه شعر مستقل او با عنوان «نان فقط یک واژه نیست» در 120 صفحه از سوی نشر آموت منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط