دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
جاجرمی‌ها میزبان جشنواره قصه‌گویی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در 22 اسفندماه در این شهرستان خبر داد._

محمد عباس‌زاده با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این جشنواره با همکاری اداره آموزش و پرورش، کارخانه آلومینیوم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره قصه‌گویی ویژه دو مقطع پیش دبستان و دبستان برگزار می‌شود و فراخوان آن نیز اعلام شده است،‌همچنین مدارس تا دهم اسفندماه فرصت دارند تا افراد و گروه‌های علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره را معرفی کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم افزود: موضوع جشنواره قصه‌گویی آزاد است و 22 اسفندماه اختتامیه آن برگزار می‌شود. جوایز نیز در دو بخش انفرادی و گروهی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

به گفته عباس‌زاده، متون کهن فارسی سرشار از نکات اخلاقی و عرفانی است که البته نمی‌توان آن‌ها را برای کودکان و نوجوانان در قالب کتاب‌های تاریخ مدارس بیان کرد و استفاده از زبان قصه، مؤثرترین روش برای حلاوت بخشیدن به این قصه‌ها، به ویژه قصه‌های پهلوانان ایرانی است.
 
وی هدف از برگزاری جشنواره را کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگی بیان کرد و افزود: قصه تنها وسیله‌ای برای سرگرم کردن نیست، بلکه امروز قصه و قصه‌گویی  به ابزار آموزشی و تربیتی تبدیل شده است که با آن می‌توان فضیلت‌هایی چون صبوری، بخشندگی، خود باوری، مشارکت و بسیاری دیگر را به همگان، به ویژه کودکان آموخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط