یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
انتشار 135 عنوان کتاب در استان ایلام

135 عنوان کتاب در عناوین مختلف از ابتدای سال 91 در استان ایلام منتشر شده است.-

مسوول امور چاپ و نشر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این 135 عنوان در قالب 265 هزار جلد کتاب روانه ویترین کتابفروشی‌ها شده‌اند.

صادق امیدی افزود: با نگاهی به آمار کتاب‌های منتشر شده، متوجه می‌شویم که بیشترین فراوانی انتشار اثر در حوزه دینی و تاریخی بوده است.

وی با بیان این‌که 24 ناشر در استان ایلام مجوز انتشار کتاب دارند، اظهار کرد: نیمی از این ناشران غیرفعالند و از میان 12 ناشر فعال، دو ناشر دولتی‌اند و 10 ناشر در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

امیدی با بیان این‌که بیشترین مشکل‌ ناشران استان ایلام در ماه‌های اخیر گرانی‌ کاغذ بوده است، یادآور شد: گرانی کاغذ موجب شده که بهای کتاب نیز افزایش پیدا کند و در نتیجه، خریداران علاقه‌ای به هزینه‌ کردن در این حوزه نداشته نباشند.

وی از توزیع نامناسب کتاب به عنوان یکی از مشکلات ناشران استان ایلام نام برد و گفت: کتاب‌هایی که در استان‌ها منتشر می‌شوند، فرصت ارایه محدودتری در بازارهای سراسر کشور دارند و باید برای رفع این مشکل راهکاری اندیشیده شود.

به گفته امیدی، مشکل توزیع کتاب ناشران استانی از سال‌ها پیش مطرح شده ولی متاسفانه توجه جدی‌ به آن نشده است و هیچ سازمان دولتی یا خصوصی نیز برای رفع مشکلات موجود پیشقدم نشده و این مشکل همچنان باقی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط