چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
انتشار خاطرات 25 سال تحمل جراحت‌های جنگ

مدیر انتشارات سوره سبز امیدوار است کتاب «هستم تا بگویم» شامل خاطرات و شرح حال جانباز رمضان روحی از 25 سال تحمل عوارض ناشی از مجروحیت در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا پیش از چهلمین روز شهادت این جانباز منتشر شود.-

مدیر انتشارات سوره سبز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام خبر شهادت جانباز رمضان روحی، درباره چگونگی تالیف کتاب «هستم تا بگویم» توضیح داد: کار تالیف این کتاب از یک سال و نیم پیش با ملاقات اتفاقی جانباز رمضان روحی با فرمانده‌اش، سرهنگ مجتبی جعفری کلید خورد. مسوولیت تالیف این کتاب از سوی نیروی زمینی ارتش به انتشارات سوره سبز محول شد. 

محسن صادقی نیا با بیان این‌که «بیش از 50 ساعت جلسه مصاحبه با رمضان روحی برگزار شد» گفت: مراحل تهیه این مصاحبه با توجه به شرایط جسمی این جانباز بسیار دشوار بود و در منزل، بیمارستان و محل سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گرفت. گاهی او از فضای آپارتمان دلش می‌گرفت و مجبور می‌شدیم برای ادامه مصاحبه او را به حیاط منتقل کنیم. جانباز روحی اشتیاق فراوانی برای تالیف کتابش داشت و برخی از خاطرات این کتاب را به قلم خودش برای انتشارات ارسال می‌کرد. 

مدیر انتشارات سوره سبز افزود: این کتاب بارها مورد بازنویسی قرار گرفت اما با توجه به آرزوی آن مرحوم مبنی بر این که کتاب با نام خودش به عنوان نویسنده منتشر شود، «هستم تا بگویم» با نام جانباز رمضان روحی به عنوان نویسنده منتشر خواهد شد. 

وی درباره ویژگی‌های این کتاب توضیح داد: این کتاب در 250 صفحه و به صورت مصور تهیه شده است. «هستم تا بگویم» از مدت‌ها پیش به نیروی زمینی ارتش تحویل داده شد و مرحوم جانباز رمضان روحی تا دو هفته پیش پیگیر انتشار کتابش بود و می‌گفت:«آرزو دارم این کتاب را ببینم و بمیرم». این کتاب با توجه به درگذشت نویسنده آن با تغییرات اندکی و در قطع وزیری منتشر خواهد شد. 

محسن صادقی نیا با اشاره به این‌که هزینه انتشار این کتاب هنوز از سوی سفارش دهنده آن یعنی سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش تامین نشده است گفت: با توجه به شهادت این جانباز امیدوارم بتوانیم «هستم تا بگویم» را تا روز چهلم شهادت او منتشر کنیم. 

رمضان روحی هفتم مهرماه سال 1366 در منطقه فکه و در حالی که مقابل تیر مستقیم دشمن قرار گرفت تا گلوله به دیگر همرزمانش اصابت نکند، از ناحیه گردن دچار مجروحیت شد و 25 سال به صورت خوابيده زندگي را سپري مي‌کرد.

كتاب «هستم تا بگويم» شرح حال او در این سال‌هاست. وی روز گذشته (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت رسید. مراسم تشییع جانباز شهید حاج رمضان روحی هم با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان پیش از ظهر امروز (25 بهمن91) در شهر کرج برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها