پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
بیان «نثر فصیح اسلامی» به قلم نویسنده قمی

عضو انجمن نویسندگان قلم در استان قم گفت: برای نخستین‌بار کتابی را با عنوان «نثر فصیح اسلامی» به رشته تحریر درآوردم که در آن نثر فصیح نویسندگان اسلامی به مخاطبان عرضه می‌شود._

محمد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: تاکنون آثار متعددی با محتوای نثر فصیح نویسندگان منتشر شده‌اند اما در همه این آثار نثرهایی ارایه شده‌اند که از نویسندگان اسلامی نیستند.

وی ادامه داد: در کتاب «نثر فصیح اسلامی» منثورات ده‌ها نویسنده اسلامی قرن 14 هجری قمری ارایه شده است و این نوشتار به عنوان کارنامه منثور نویسندگان اسلامی قرن 14 به شمار می‌آید. همچنین در مقدمه 50 صفحه‌ای آن به آیین تدوین و نحوه گزینش مقالات پرداخته‌ام.

نویسنده کتاب «کتاب‌شناسی تاریخی امام حسین(ع)» بیان کرد: در بخش دیگری از این نوشتار به «بایدها و نبایدهای در نگارش» توجه کرده‌ام و کوشیده‌ام در این بخش به علاقه‌مندان و نویسندگان نوپا اطلاعات کابردی را درباره نثر ارایه دهم.

وی درباره مخاطبان این اثرش عنوان کرد: کتاب «نثر فصیح اسلامی» مخاطب خاص ندارد و برای عموم به ویژه دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و طلبه‌های علاقه‌مند به این حوزه قابل استفاده است. این اثر به همت نشر «فرهنگ‌یار» استان قم در سال جاری روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط