دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
«مامور سیگاری خدا» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب محسن ‌حسام‌‌مظاهری با عنوان «مامور سیگاری خدا» چهارشنبه (25 بهمن‌ماه) در کتابفروشی افق برگزار می‌شود. این کتاب گفت‌وگوهای مردم در محیط‌های عمومی به ویژه تاکسی‌ها را در قالب داستانی روایت می‌کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی نشر افق، «مامور سیگاری خدا» مجموعه روایت‌های داستانی محسن‌حسام مظاهری از گفت‌وگوهای مردم در محیط‌های عمومی به ویژه تاکسی‌هاست که توسط وی ضبط شده و به صورت مستند و با استفاده از پرداخت داستانی در این کتاب قرار گرفته است.

نویسنده اثر معتقد است: بخش قابل توجهی از دیالوگ‌هایی که برای نوشتن ماجراهای این کتاب استفاده شده است را می‌توان زبان مخفی مردم در جامعه پیرامونی خودمان بدانیم. 

وی افزود: داستان‌نویس نیستم و مطالبی  هم که در این مجموعه آورده شده، داستان‌هایی از نویسنده نیستند و تنها راوی آن به‌شمار می‌روم. گرچه قالب روایت‌ها داستانی است اما کوشیده‌ام آینه‌ای باشم که آن‌چه را دیده و شنیده‌ام به مخاطبم معرفی کنم. 
 
محسن حسام‌مظاهری، کارشناس ارشد جامعه‌شناسی است و برای انجام پروژه‌ای تحقیقی، نوعی دوربین مخفی ادبی به دست گرفته و در تهران، اصفهان و چند شهر دیگر، صدای مردم را در تاکسی‌ها ضبط کرده است. حرف‌ها طبیعی‌اند و در عین حال با انتخاب‌ها و روایت‌های نویسنده به داستان‌هایی کوتاه تبدیل شده‌اند. در این اثر با آدم‌هایی استثنایی، موقعیت‌هایی ویژه و نثری طنزآلود روبه‌رو می‌شویم.

مراسم رونمایی از این کتاب با سخنرانی محسن ‌حسام‌‌مظاهری (نویسنده کتاب) و حسین میرزایی چهارشنبه (25 بهمن‌ماه) از ساعت 17 در فروشگاه کتاب افق واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بعد از چهار راه وصال، نبش اسکو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها